Nekromanti En tanke...

Robban

Hero
Jaghar funderat på om reglerna i Eon, när det gäller skydd o. dylikt, innehåller tillräckligt... Vad jag tänker på är förhållandet ringbrynja - gambeson... En gambeson är mkt bra emot pilar och dylikt, medan en ringbrynja avvärjer hugg bra... (oftast hade man ju ringbrynjan underst, och sedan gambesonen...)

A penny for your thoughts...

/R

Robban

Hero
jag undrade bara om det var medtagit i reglerna, inte om man skulle (eller borde) ändra på det...

/R

Vad menar du? Vill du bära en gamberson och en ringbrynja så gör det! Ingen hindrar dig.

Regler? Gör som du vill. Står inte en gamberson med i skydd? Isåfall kan du ju skapa skyddet och gå efter vad du anser är rimliga när det gäller skydd.

Jag hade haft ringbrynjan överst och gamberson under eftersom annars hugger väll närmasta person med svärd sönder din gamberson. Sedan kanske det är mjukare (gamberson är väll något slags vadderat/läderskydd?).

"I begynnelsen skapade människan Gud"

regler är bara till för att hjälpa SL mot suriga spelare när inte de får som de vill!! jag vet!

Eller för att hjälpa spelare mot oss suriga spelledare...

Men vad har detta med mitt inlägg att göra?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Hugg & Stick

Ja, det gör det. ringbrynjan skyddar extra bra mot hugg. Men annars kan du ju trixa in Neotechs regler om penetrationsvärde.

// Slut.