Nekromanti En undran..

Johan K

Gammal & dryg
Satt här & bläddrade i min vampirebok.. & kom & tänka på en grej..
Hur stor skillnad är det mellan de olika revised-grundböckerna & kan man använda de olika revised-modulerna till alla grundböcker..
Har lite dålig koll på det.. :gremconfused:

Cross-over.
Det ska funka med lite arbete, men de flesta die-hard VtM spelare jag pratat med (troligen inklusive mig) är inte så förtjusta i idén.
Men det går nog. Samma funktion för stats osv.

Jocke

Man med skägg
Klart fu kan, kanske uinte utan att dubbelkolla och kanske inte bara köra reglerna rakt av (jag har lite för lite koll på dem för att kunan uttala mig) men det kan vara en god ide att bestämma vad som är "sant" i din wod värld. tex: Har Gangrel gått ur Camarillan eller inte?

Johan K

Gammal & dryg
Nått förslag på hur man gör ?

Mmkay, har du nått förslag på hur man gör sådana cross-overs ?
Varför är man inte förtjust i att göra cros-over ?

Re: Nått förslag på hur man gör ?

Troligen så tycker man att det är twinikigt att ha Garou och Kindred och Changelings i samma grupp.
Jag är inte så säker på det.
Själv är jag oförtjust i det, för jag tycker inte att Vampires 'lupines' är riktigt samma som Werewolfs 'garou'.

För hur man gör. Vet inte riktigt, det finns en del vad som händer när vampyrer dricker varulvs och älvablod i VtM Storytellers handbook. Men, värden på Attributes håller sig ju samma. Och Abilities kan korsas över rätt fritt, det är på olika krafter och virtues det skiter sig, det kräver tanke på hur.

Johan K

Gammal & dryg
Mmkay !

Oki, dax att börja knåpa på det alltså...
Ska försöka få ihop nått... :gremsmirk: Med lite tur så går det nog..
Tackar för hjälpen !