Nekromanti En ursäkt för cogitares avstängning

Krille

Super Moderator
Jag har hävt avstängningen av cogitare, och jag ber om ursäkt för den. En avstängning var för hårt.

Jag känner också att jag borde förklara mig.

Att hänga upp sig på språkligheter är en sak som jag anser att man bör hålla sig borta i från. (Undantaget är väl om man uttryckligen ber om korrektur av något som liknar en skarp text, men annars ser jag helst att man håller sig borta från språkanmärkningar.) Dels för det inte diskussionen framåt, och dels går det mot personen lika mycket som mot innehållet. Oavsett om det handlar om dyslexi eller bara ovana vid språket så är det något som man ofta blir mobbad för. Det blir personligt, och det gör ont. Det är lite som övervikt: även en vänlig tillsägelse att man borde tappa några kilon gör ont i själen, och ofta mycket mer ont än vad som avsågs och mer ont än de som inte har problemet anar.

Jag blev sur på det och jag överreagerade, och för det ber jag om ursäkt.

Minimoni

Homelander
Håller med om allt du skriver. Att bli tillsagd för särskrivningar och att man stavar dåligt är att påpeka något mottagaren garanterat redan vet och gör allt åt för att bättra sig. Att då gång på gång bli utpekad leder till att man ger upp.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag blev upprörd över avstängningen och såg den som ett dåligt undantag i en annars exemplarisk modereringspolicy här på forumet. Jag är glad över att Krille är ödmjuk nog att häva den och be om ursäkt.

luddwig

Lawful evil
Misstag gör vi alla ibland. Det är snyggt när någon står för sina.

Tsianphiel

Swordsman
Krille;n191314 said:
Jag blev sur på det och jag överreagerade, och för det ber jag om ursäkt.
Starkt av dig Krille. Och bra för cogitare, för jag upplevde också avstängningen som något hård. Samtidigt är jag glad över att moderatorerna värnar om nya medlemmar, även om det just i det här fallet blev lite fel på vägen.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är mänskligt att fela, och... Ja, ni vet. Starkt av dig Krille att ta upp det så här. Kudos! Folk som kan erkänna då de har gjort fel, ja de litar jag på! :)

cogitare

Swashbuckler
Tack så mycket!

Självklart var inte min avsikt att håna eller förminska någon. Så låt även mig be om ursäkt för att jag lade personlig vikt (som i 'jag är allergisk mot...') i mitt inlägg. Det var för att komma med konstruktiv kritik på flera plan (hur färdigheterna kunna läggas upp och väljas ut på ett alternativt sätt, min syn på layout och även det språkliga) endast och inget mer.

Så ursäkta mig Manda om du tog mitt inlägg som ett påhopp och jag hoppas verkligen att du inte tror det fanns några onda avsikter med det. Jag skall noggrannare läsa vad som efterfrågas i trådar där kritik anmodas och efter bästa förmåga inte glida från det efterfrågade.

Cog.