Nekromanti Encounterhjälp [[Megaspoiler: Mina spelare]]

Ymir

Liten kantbaron
Jag har designat en miniboss som utgör kärnan i ett lvl 7-encounter för 5 stycken lvl 5-rollisar, men det varierar lite hur optade dessa rollisar är. De har tidigare klarat encounters en level över deras med relativt stor lätthet, och jag har förstått att Wizards hänvisningar för svårighetsgrad är lite fucked up, så jag har försökt bygga lite svårare encounters. Men nu är jag orolig för att det här encountret inte ska bli så pass awesome som jag hoppas, så jag tänkte tigga lite input. Här är det:

Wizard’s Mad Menagerie (Lvl 7 for 5 PC’s)
Uvanna, Genasi Mad Wizard (Lvl 5 Elite Artillery)
1 Fell Taint Warp Wender (lvl 4 Controller)
2 Flamespikers (lvl 5 Soldier)
1 Hell Hound (lvl 7 Brute)
= 1550 XP

Hell Hound:en hittar ni i MM, och de andra monstren i MM2. Uvannas stats är som följer:

(Förlåt, jag förstår inte varför bilden blir så suddig, den är inte det på photobucket).

Encountret utspelar sig i Uvannas laboratorium, ett relativt stort, lätt halvcirkelformat rum med en del möbler, laboratoriebänkar och grejer. Idén med hennes "Promise of Flame"-kraft är att den antänder vissa rutor, som då blir spännande terräng, och att denna brand under encountrets gång sprider sig lite random efterhand som laboratoriet tar fyr.

Elementarerna kommer vara weakened första rundan och slowed (save ends) på grund av en plottmässig grej rollpersonerna vid det här laget har utfört. Jag tror inte detta påverkar Uvanna själv, dock.

Fiendens taktik är:
Uvanna unleashar Lightning Burst medan elementarerna försöker komma i bra läge att charge:a, Warp Wendern håller sig långt bak och kör Psychic Transposition, lyckas de blir åtskilliga rollisar dazed.

Lagom till nästa runda är flera rollisar nog vulnerable: 5 mot Fire på grund av Flame Spiker:sens attacker, och därtill möjligen Stunned av deras Immediate Reaction. Uvanna kör nu Dancing Fire boostad med Elemental Empowerment på de rollisar som blivit känsliga mot eld, och bränner ett actionpoint för att följa upp med Magic Missile. Hell Houndens eldaura kommer nu vara jätteond, och Warp Wendern är redo i bakgrunden att försöka äta psyket på folk som blivit unconscious.

Det finns alltså en ganska ondskefull synergi här, men jag tänkte att man eventuellt kunde hinta något om Uvannas hemska eldkrafter i förväg för rollisarna och förse dem med en eller två potions som ger lite Fire Resistance, som de hade kunnat fördela klokt mellan sig.

jag är dock lite osäker på det faktum att så många av fienderna har attacker som tar bort actions, även om de bara är recharges eller encounter powers:

Warp Wendern gör folk Dazed (save ends) med en at-will, men träffar inte så bra.

Uvanna gör multipla rp:er Dazed (save ends) med en encounter-förmåga.

Flame Spikers gör folk Stunned (save ends) med en Immediate Reaction som är recharge: 5 6.

Det kanske helt enkelt blir både för svårt och för tråkigt? Vad tror ni? (Jag är öppen för regeländringar på Uvanna såväl som alternativa monsterförslag).