Nekromanti Engel RPG

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har fått upp ögonen för Engel, det nya fantasyrollspelet från White Wolf (även om det bara är deras översättning av ett tyskt spel). Efter att ha läst vad som stod att finna på hemsidan har jag ändå några frågor. Är det någon som har köpt spelet, eller åtminstone läst något i det? Verkar det intresant? Hur är världen? Är den bra beskriven? Är det mycket stämning i spelet? Är det begränsande att man bara kan spela änglar (för det stämmer väl?), eller ges det tillräckligt med förslag på äventyr för att det inte ska verka enformigt? Och slutligen, är det värt att köpa?

Jag är inte så intresserad av reglerna, utan mest spelvärden. Om jag köper spelet lär jag ändå använda mig av något annat regelsystem.

/Dimfrost, gillar inte d20 så mycket

Quan'talis

Swashbuckler
En gammal diskussion om spelet...

...finns här

Ett gratisrollspel på ett liknande tema finns här (nåja, det är kanske inte så likt, men det är i alla fall gratis).

JPS

Dimfrost

Special Circumstances
Re: En gammal diskussion om spelet...

Oops, jag borde väl ha sökt igenom forumet efter liknande trådar först, innan jag postade något, men eftersom jag så sällan brukar missa något så trodde jag itne att det behövdes i detta fall. Nåja, där ser man. Tack för hjälpen i vilket fall som helst. :gremsmile:

/Dimfrost