Nekromanti Enhörning & stånga

Jaggernaut

Hero
Stånga som har skadan S+Ob3T6 (om jag kommer ihåg rätt) borde i mitt tycke ha grundskadan K istället.

Exempelvis så har en enhörning 18 i RÖR vilket leder till ObS5T6 i skada. Men om man tar en blodflygare och sätter ett horn mitt i pannan på den (ja, jag vet att praktiskt sett skulle det inte fungera) så skulle den få ObS5T6+2 på grund av att den har 24 RÖR. Det enda kravet på stånga är att utövaren måste ha spurtat rundan innan.

Undrar vad andra tycker?

Duddmannen

Hero
Du har helt rätt.

Detta stämmer och är korrekt. Självklart ska det vara K+Ob3T6, men skadan ska fortfarande vara Stickskada.

/Duddmannen

Mouja

Hero
Re: Du har helt rätt.

Och så kör man gärna som Marco påpekat...

Grundskada Kross: (Sty+Sty+Rör)/3

För det har fortfarande med rörligheten att göra, om än inte lika mycket som med styrka..

Hartland

Warrior
En lösning vore att säga att efter som enhörningen"rider sig själv" så ska den då använda riddjurets grundskada(K). Detta gäller dock bara om den har springande ansats. Har den inte det så tycker jag att grundskada stick endå passar bra. Tänk på vilken rörelse med huvet den måste göra för att lyckas få in ett stick med sitt horn, ganska jobbigt.

/Hartland - gillar den skymning som just nu råder

Big Marco

Läskig

...och Grundskada Stick: (STY + RÖR + RÖR) / 3.

Helt inofficiellt då. ,-)

Pendragon

Swashbuckler

Personligen hade jag satt RÖR eller (RÖR+STY)/2 då var och en lär sig hantera vapen efter sina förutsättningar. Huggskada hade på samma sätt satt till STY eller (RÖR+STY)/2.