Nekromanti Enkät om rollspel - inlämning

Möller

Hubert Hortlax
Denhär veckan ska mitt projektarbete vara klart, vilket är bra, för det är det.

Veckan har dock fortfarande några dagar kvar, så jag tänkte att ni kunde ge några kommentarer. Det gäller främst språket, fast ni får förstås kommentera annat också.

Här är rapporten. Har jag gjort allt rätt ska man kunna lägga in kommentarer i texten, går det inte får ni hojta till.

Nabu

Warrior
Jag kan inte kommentera den. Kan också påpeka att när jag läser filen i GDocs så blir något fel, för jag antar att rubriker och så ligger på rätt sidor för dig? Allmänt skulle jag rekommendera att du använder verktyg som sidbrytning, istället för en massa blankrader.

tull

Hero
Jag skulle utvecklat resultaten i bilaga 2 och satt det under rubriken resultat (empiri) innan du går till analys.

solvebring

Superhero
Jag kan inte kommentera. Ändra reglerna för share så att man tillåts ändra - tror det krävs för att man ska kunna lägga kommentarer i texten...?

Nabu

Warrior
  • En del text är skriven med en annan font än majoriteten (någon med serifs).
  • Styckesindela med antingen större mellanrum mellan raderna, eller indrag på den nya raden (personligen tycker jag detta är snyggare), men inte med bara ny rad. Nytt stycke när någonting nytt behandlas.
  • Det är snyggare med mindre personlig text; prata bara om olika former av jaget när det är det som behandlas. Formellt är bra.
  • "Dessa problem var dock fullt möjliga att arbeta sig runt." Antingen är det inte viktigt, och då borde du inte prata om det, eller så borde du förklara hur du löste problemen.
  • Hur svårt någonting är är irrelevant, men hur någonting gjordes är det inte.
  • Jag skulle vilja se rubriker i stil med Inledning -> Genomförande -> Resultat -> Analys -> Slutsats -> Bilagor. Det skulle kräva en del arbete, men vore mycket snyggare.
  • Prata inte om hur saker känns, eller tycks; presentera och analysera.
  • Ge källor och motivera saker som du presenterar som fakta.

Möller

Hubert Hortlax
Kommentarsrättigheter borde vara fixade nu, enligt råd från solvebring.

Ska ta era kommentarer i be, kanske svarar här i tråden på några av dem också. Tack!

Pilzefrau

hon/henne
Ändrade ett stavfel.

Personligen tycker jag dessutom att hobby i plural borde heta hobbyer och inte hobbies, eftersom zombie böjs zombier och inte zombies.

Sapient

Swashbuckler
Jag har skummat rapporten, och jag måste säga att jag tycker att det är storartat att du fått så många svar som du fått!

Jag jobbar nämligen som s.k. politisk sekreterare på ett av de politiska partiernas kanslier, och den här typen av enkäter står verkligen inte högt i kurs att besvara (tråkigt nog). Och dessutom verkar du ha fått personliga svar av alla, och inte att de lämnat frågorna till någon medhjälpare (sådana som mig alltså...) som tar fram svar enligt partiets "regelbok". Kanske just för att du ställde personliga frågor och inte politiska (om momssatser och så...)

(Hade du gjort det hade jag nästan med säkerhet fått syn på enkäten, för då hade det säkert efterlysts hjälp med att ta fram svar.)

Det finns som sagt ett antal ledamöter i "rätt ålder" för att ha provat rollspel. Och ett antal av oss politiska tjänstemän också. Det har varit en del seminarier och liknande, ett som jag varit med om att arrangera (om dataspel) och ett där Sverok gav en väldigt bra introduktion till roll- och konfliktspel, som Kd tagit initiativ till.

Det är verkligen en annan tidsålder idag, än på 80-talet då det motionerades om förbud!

Möller

Hubert Hortlax
Pilzeman said:
Ändrade ett stavfel.

Personligen tycker jag dessutom att hobby i plural borde heta hobbyer och inte hobbies, eftersom zombie böjs zombier och inte zombies.
Ah, jo. Det ska tydligen böjas hobbyer enligt SAOL. Jag använde dock hobbies i min enkät, varav det måste stå så när jag återger enkäten.

Däremot så ska jag se över användningen i resten av texten.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Sapient said:
som Kd tagit initiativ till.
Det är förresten hur kul som helst att Kd gillar rollspel numera. Läste en artikel nånstans också, om ett par Kd:are som snackade om hur bra ungdomsverksamhet det var eller nåt.

Betyder det här att jag måste gå över till satansdyrkan och knark nu?

Unfair

Hero
Det blir bra detta. Jag ser på en snabb koll att du har råkat få in times new roman på vissa ställen i texten där det givetvis inte ska vara det, typ de första få orden i vissa meningar.

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Jag ser på en snabb koll att du har råkat få in times new roman på vissa ställen i texten där det givetvis inte ska vara det, typ de första få orden i vissa meningar.
Jag brydde mig inte om att skriva det i startinlägget, och kände mig inte manad att berätta det sen heller förän nu två pers klagat. Layouten är inte sådär. Jag laddade lite snabbt upp skiten i GDocs åt er. Jag kör Calluna i brödtexten.