Har som mest spellett för 10 pers, och det skulle gått gallant, om det inte var för att en av spelarna var en annan spelares flickvän, och itne där av genuint intresse, och en annan av spelarna "tyckerinte om" en fjärde spelare.
Mitt tipps för att det ska fungera så bra som möjligt: Var en auktoritet. Uppmana till att spelarna är aktiva och spelar väl, se gärna att de bildar någon form av grupp-hierarki, med den mest aktiva spelaren som ledare, och de minst aktiva som underhuggare och förtrupp, med en självklar chans att avancera i rang.
Det fins spelare av ord, och spelare av handling. De spelare som är av ord, pratar mycket, och är, per sådan definition "Aktiva" spelare, bör ta roller som är språkliga, karismatiska, möjligen lömska eller modiga. De spelarna kommer bli hjältarna.
De spelare som är mer "Passiva", tycker om att bygga en karaktär för att Följa Med, inte för att Leda, bör bygga karaktärer som är fokuserade på praktiska saker: strid, hantverk, healing, etc. Såna spelare är ofta bra på att bygga rätt maxade karaktärer.
Vr stenhård med att inget muppande får förekomma i spelgruppen. Muppande definieras som A: prat som inte är spelprat, B: alla intriger mellan spelare som Inte är intriger mellan karaktärer, C: allt som bringar ålig stämning i gruppen.
Var inte rädd för att sparka ut en spelare som ägnar sig åt upprepat muppande.
Och sist, och absolut viktigast, se till att alla spelare är med på ovanstående termer. Du ska vara auktoritär av spelarnas Medtycke, inte av deras skräck.
I teorin gör det här spelgrupper med 20+ spelare möjligt. Det blir fortfarande mycket att tänka på för dig som spelledare, men om spelarna respekterar dig kan de faktiskt hjälpa till att hålla koll på information åt dig.
I praktiken är det hela förståss svårare, allt detta är självfallet lättare sagt än gjort, men det är en teori, och det är en eftersträvansvärd teori, som om den lyckas följas av över 20 spelare kan fungera i praktiken.