Nekromanti Ensamma Vargen som RPG

Big Marco

Läskig
Jag laddade hem moduler till Neverwinter Nights och fann till min förvåning att det fanns EV-moduler gjorda. När det dessutom vissade sig att de var välgjorda och mycket stämningsfulla så fick jag plötsligt en inspirationsboost jag inte har skådat sedan slutet av 90-talet.

Helt sonika skrev jag tilläggsregler och skalade ned Eon som regelmotor och håller nu på att gå igenom min EV-samling för att starta en lång episk kampanj i Magnamund, där fyra Kai-herrar kommer att få vara vitala för Magnamunds framtid.

Jag undrar nu om någon annan har lirat rollspel i Ensamma Vargens värld Magnamund och hur det isf gick? Om någon har några tips eller så? Själv kommer det som sagt att vara Eon i botten, men förenklat och uppsnabbat, med applicering av Kai-förmågor. Världen är den typiska EV-världen - fantasy, men på en ganska låg nivå, med en påtaglig ondska som är aktiv. Det blir nog en del dragning åt The Old World (Warhammer) också, med odöda osv.

(Och nej, jag är inte intresserad av Mongoose version ,-)

Staffan

Myrmidon
Jag skulle bara ta tillfället i akt att upplysa de som till äventyrs inte känner till det att EV-böckerna finns på nätet, helt lagligt. Smurfa in på www.projectaon.org bara.

Angående att rollspela i Magnamund... jag hade en DoD-kampanj när jag gick på mellanstadiet som skulle föreställa att utspela sig där. Fast jag tror bara jag spelade 2-3 gånger eller något sådant. Jag hade precis köpt Boken om Magnamund och tyckte den var apfräck.

Sedan har jag funderat på att starta kampanjer på ungefär samma sätt som i EV: rollpersonerna är föräldralösa som har vuxit upp i ett kloster, och medan de är iväg blir klostret raserat av några nidingar med hjälp av någon förrädare. Det har dock aldrig blivit något av.

kefka

Hero
Kommer ihåg att jag för mycket länge sen rippade en EV bok rakt av när jag som lat SL inte orka skriva något eget, det visade sig att en av spelarna hade läst/spelat boken. Listig som han va san han inget utan gled igenom äventyret lätt som en plätt. :gremgrin:

Hursom helts det låter som än spännade idé, kommer du dela med dig av dina alster?

Big Marco

Läskig
Re: Ensamma Vargen med Eon (III)?

Ja då, jag kan säkert lämna ut en hel del. Delar av förenklingen kan komma i Eon III - vi får se om Eon III kommer att följa formatet som Eon hittills har haft, eller om det stundar en rejäl förändring. ,-)

Svalander

Warrior
Hey Marco - Chrille Svalander har. Vi korde i Magnamund med H^arns regler, men det blev aldrig nagon storre hit, tyvarr pga spelgruppen. Jag ar ett troget EV-fan och skulle tycka det var kul att se vad du gjort fornagot.

Mvh,