Nekromanti Ensamma vargen??

Fire_Flame

Veteran
Tja.. Jag har ett litet problem.. På Bokia för ett tag sen hittade jag en kvaglömd gammal bok i ett dammigt hörn.. Det visade sig att den boken var Eld Över Vatten!! del 2 i serien om Ensamma vargen... Jag fastnade snabbt för denna bok och undrar nu vart man kan köpa fler böcker i den serien :gremconfused: Skulle bli mycket tacksam om nån kunde hjälpa mig...
//Fire_Flame

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag fastnade snabbt för denna bok och undrar nu vart man kan köpa fler böcker i den serien?
Tyvärr antagligen ingenstans om du inte har tur och råkar hitta dem på ett antikvariat eller på en auktion på ett rollspelskonvent. Det var över 15 år sedan den sista boken i serien kom ut.

MEN, alla böckerna finns med den ursprungliga engelska texten på den här sidan.

/tobias

Fire_Flame

Veteran
Okke..Synd bara att jag inte kan nån engelska :gremcrazy: Du sa precis likadant som dom på Bokia när jag letade efter övriga delar :gremtongue: men tack så mycket för hjälpen..

//Fireflame

Staffan

Myrmidon
Dessutom har det nyligen kommit ut ett rollspel baserat på Ensamma Vargen-världen (fast ~50 år innan böckerna, så det är helt OK att spela en Kaiherre). Fast det är också på engelska.

Eksem

Champion
I annat fall kan du kanske ta chansen och öva lite på engelskan? Fast man kanske bara tappar bort sig då, och blir irriterad och frustrerad... Men jag, som är så usel på att lära mig språk så att det är pinsamt, lärde mig engelska genom saker som jag tyckte var häftiga (serietidningar och TV-program om stora robotar); så jag tänkte att det kanske fungerar för någon annan också. Jag har även en kompis med dyslexi som övade upp sig en del i läsning genom att läsa en massa tuffa rollspelsböcker.

Jag säger som jag brukar: Allt är värt minst ett försök!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Ensamma vargen?? [OT]

Spel på engelska är ett utmärkt sätt att lära sig språket. Jag tillskriver helt och hållet mina 5:or i engelska i grundskolan och gymnasiet det faktum att min far köpte mig ett engelskspråkigt rollspel när jag gick i mellanstadiet.

Det är lite tungt precis i början innan man har plockat upp den specifika vokabulär som hör till området, men sedan blir nästa spel enklare, och nästa igen ännu enklare, och sen så kan du spela engelska spel lika "bra" som svenska.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Ensamma vargen?? [OT]

Jag gick nog i femman eller sexan när jag fick mitt första engelska spel. Fast på den tiden så började man inte med engelska förrän i åk4. Det är lite kämpigt i början, det får du räkna med. Men om du tar dig igenom en sida så blir resten av kapitlet lättare, och tar du dig igenom ett kapitel så blir det lätt att läsa resten av boken. Det går fort att plocka upp de ord som är nya.

Och när du väl är igenom ett spel så kan du utan vidare läsa alla andra engelskspråkiga spel, och då öppnas en helt ny värld, det är lätt värt den tid som går åt i början med ordboken.

Du skall få det första gratis "die", som också betyder tärning (dice i plural). Så slipper du den förvirring som jag kände när _alla_ dog i _alla_ tabeller. :)