Nekromanti Eon 3

Heyne

Veteran
Jaha, så släpps version 3 då. Kan väl i sig vara kul, men själv tycker jag mest det känns som om det sugs pengar, då v.2 är ett bra regelsystem.
Klart att man måste förnya sig regelbundet, givetvis! Det var dock inte överdrivet länge sedan som v.2 släpptes, så det hade gärna fått dröja ett tag till innan en så stor release släpptes.
Att v.3 dessutom (uppenbarligen) prioriteras framför så många andra, enligt mig betydligt intressantare produkter, gör mig bara än mer irriterad.

Kan det vara så att en ny release av grundreglerna, dessutom uppdelade i två böcker, ger större intäkter till NeoGames? Är det slutligen plånboken som börat styra releaserna, istället för viljan att bredda utbudet? Jag menar, vi har faktiskt redan fått två versioner av Eon, behöver vi -redan- en tredje?

Själv blir jag mest ledsen...

Blasphemy

Swashbuckler
Well från neogames sida så är den största anledningen till att vi släpper Eon III är att vi har slut på Eon II. Och då vi ändå skall till att släppa regelvolymen skadar det inte att uppdatera den. För även om du tycker att Eon II är riktigt bra så har det enligt mig en hel del brister och buggar. Dessa har vi nu försökt fixa igen samt förbättra och strömlinjeforma det befintliga regelsystemet.
Det som är bäst med Eon III enligt mig är dock att det är knytet till spelvärlden på ett mycket bättre sätt. Samt att spelaren och spelledaren (i synnerhet) får en mängd med tips, hjälp och förslag. Eon III är mer än bara regler (vilket Eon II inte var).

Självklart prioriteras Eon III då det är själva stommen i systemet.

Om du behöver en ny version av Eon vet jag inte. Om du har Eon II och finner att du klarar dig perfekt med den så har du ju ingen anledning att köpa Eon III. Men enligt mig är Eon III ljusår bättre både på regelfronten och tips, information och tja... allt.

Du får väl vänta tills det kommit ut och tjuvläsa det i en butik för att bilda dig en egen uppfattning.

Kenzui

Warrior
Hej. tänkte bara påpeka att DoD släper bara massa nya regel system typ 1,5 varje år. och eon typ vart tredje eller 4 år!? Ha dte bra!!