Nekromanti EON BÖCKER

Men titta i inlägget längre ner.
Välj vad du gillar. Gillar du dvärgar, dvärgboken, gillar du tiraker, tirakboken, gillar du magiker, mystik & magi.... Gillar du monsterslaktning, Monster & Varelser (fast inte rekommenderat)

Personligen gillar jag Tiraker och Dvärgar.... Krigarens Väg är inte överdrivet viktig. Lite kul med striskonster och nya vapen, men inget speciellt

Kalim

Veteran
Det är nog lite personligt kanske....
Till att börja med så är ju Mundana oumbärlig fast den är ju tyvärr slutsåld. Annars kan ju en bok som Consaber eller Asharien & Soldarn vara bra om man skall spela i något av dessa två länder vilket jag rekomenderar. Sedan kommer vi till vilka rollpersoner ni har i eran grupp, om det är alver så bör den boken inhandlas och om det är tiraker bör den inhandlas (dvärgar och så vidare..) . Magi tycker jag är en mycket bra bok om du skall ha med magi i eran kampanj då det som står i huvudboken är ganska svältfött och inaktuellt. Krigarens väg brukar de flesta "boffer tomtar" införskaffa ganska snabbt och den är trots allt en bra bok om man vill veta mer om krig & krigaren. Äventyren är ju inget måste direkt.. jag rekomnderar dock "de fördömdas sista hopp" framför sorgarnas brunn, Jarla kan ni helt förbise enligt min mening om inte någon i eran grupp råkar ha någon sorts svår
Jarla-fetisch (vilket jag hoppas att ni inte har). Legender & Hemligheter är en bra bok men knappast nödvändig - om ni inte skall göra något episkt eller har någon rollperson som är "allvetande", det brukar inte allt för sällan sluta med att spelledaren som nu har massor av episka ideer och tankar tar sig vatten över huvudet och druknar i alla legender och dylikt... Religion är en bra bok om man har någon troende i gruppen eller önskar spela en riktigt relistisk kampanj i mundana då man bör kräva att rollpersonerna skall kunna tredje stycket femte versen i Vhon-norn utantill... eller vilken religion de nu tillhör. Spelarnashandbok är ganska meningslös tycker jag. Monster & varelser är ...... hmmm den uppfyller sin funktion inte mer - inte mindre. Det var väl alla tror jag. Detta var dock endast mitt drabbel och jag gör mig inte skyldig till erat missnöje om ni råkat orka läsa och lyda som en vis man en gång sa...
Kalim - "den evige vandraren"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Här kan du få tag på Mundana. Även om det står "kantstött, sliten" så är de faktiskt i jävligt bra skick - allt jag har beställt därifrån i alla fall. Som ett exempel kan nämnas att jag beställde två viking-böcker, en klassades som "nyskick" och den andra som "sliten, kantstött" - när de väl anlände (via postförskott, snabba leveranser också!) så kunde man inte veta vilken som var kantstött eller inte /images/icons/smile.gif. Mycket bra kvalitet, de är väldigt kritiska.

Jag skulle säga att Mundana är den bästa modulen... om du ska spela i Mundana /images/icons/wink.gif. Nej, men allvarligt, Mundana är faktiskt ovärderlig. IMHO.

Andra moduler? Min rekommendation: Gör som du vill! Vill du spela magiker, så köp Mystik & Magi... och så vidare...

Förresten, om det står "(röd)text(/röd)" på de där små symbolerna som man kan trycka på, så kan du sudda ut "text" (så att det bara är "(röd) (/röd)"). Bara som ett vänligt tips.

Baldyr

Hero
återförsäljaren rekommenderar

De Eon-produkter som jag brukar rekommendera till våra kunder som direkt nödvändiga är nog främst Mundana-modulen (som faktiskt finns att tillgå begagnad), liksom Monster & varelser (så att man får tillgång till speldata för bland annat djur) och Mystik & magi (utan vilken magisystemet är tragiskt otillräckligt). Enligt min egen erfarenhet är Eon inte ett komplett rollspel utan dessa tillbehör.

Andra moduler som rekommenderas (pga att de är väldigt användbara) är Consaber (så att man har någonstans att förlägga sin kampanj), Religioner (spelet är inkomplett utan reglerna och världen ofärdig utan informationen) samt Legender & hemligheter (om man behöver uppslag till en kampanj eller bara vill veta vad som ska hända i Mundana).

Övriga moduler kan man gott vänta med tills någon ska spela alv, dvärg eller tirak. Vill man spela i Asharina så rekommenderas givetis Asharien & Soldarn. Äventyren behöver man nog endast om man inte har någon egentlig tanke med sin kampanj, utan bara spelar en massa osammanhängande äventyr efter varandra.

Och så vidare.

/Pauli Paananen, återförsäljare av Eon

Baldyr

Hero
liten kommentar

Jag ville bara tillägga att länken som föregående talare bifogade endast öppnar en prislista i vår nätbutik (Legend Spelantikvariat) - inte resten av nätbutiken. Om man klickar på lägg i kundvagnen-knappen så försvinner nämligen produkten från prislistan, men man kommer inte åt sin kundvagn. En liten kommentar i all välmening, alltså.

I övrigt kan jag bara verifiera att vi är väldigt kritiska vad gäller produkt-skick. "Hyfsat skick" innebär exempelvis oftast att produkten är begagnad - inte nödvändigtvis att den är sliten eller välanvänd. Att många kunder inte ens kan upptäcka varför en produkt är begagnad är sedan en annan sak, men det är helt enkelt småskavanker som vi hittar på grund av att vi jobbar med att köpa och sälja spel. Och vi säljer inte uppenbart begagnade produkter som varande i "fint skick" (oanvänd) eller i "nyskick", oavsett hur fina de är i övrigt.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel