Nekromanti Eon-Comeback!

Myrcht

Veteran
Tjena på er!

Har nu efter ca. 2 års uppehåll av Eon verkligen fått upp lusten igen, beställde ett gäng böcker för några dagar sen :gremsmile:

Ser att forumet har ändrats helt del sen man hängde här sist, och känner inte igen en enda av er (ni känner väl antagligen inte igen mig heller), men Poseur verkar ju vara en vettig snubbe iaf, haha. (Kul "bild på platser i Mundana" tråd btw ;))

Hur som helst, har kollat upp en del som har ändrats och tillkommit i spelet sen sist (hade inte Eon 3 när jag slutade) och det verkar ju helt klart gå åt rätt håll! Det enda jag undrar nu som kom upp i mitt huvud och som jag har sett skrivits om lite varstans, är detta "Mörker". Den som har lust får gärna förklara lite snabbt vad det är och vad det innebär, låter ju onekligen intressant!

Nåväl, inte absolut nödvändigt att posta denna tråd men kände att jag ville "starta upp" med ett inlägg såhär. Skönt att vara tillbaka! :gremsmile:

/Myrcht som är ruskigt taggad att dra igång Eon igen!

Regmolar

Swashbuckler
Re: Eon-Comeback! (råspoilers)

Först: Välkommen tillbaka!

Mörkret är Eons officiella metaplot, så är du inte spelledare råder jag dig att åtminstone fundera ett tag innan du fortsätter läsa :gremwink:

"Mörkret" eller "peripetierna" är ett fenomen som antyds eller refereras till i olika grad lite varstans i Eon och beskrivs i moduler Legender & Hemligheter. I stort går det ut på att vart tiotusende år försvagas gränsen mellan Mundana och demonernas hemvist, varpå demonerna ger sig på en jätteinvasion för att käka själar och beröva gudarna deras anhängare. Stora delar av demonerna leds av nio demonfurstar, som i varierande grad även har anhängare på Mundana som försöker förbättra deras herres läge inför nästa Mörker. Mitt i kaoset passar också diverse andra fraktioner på att försöka dra nytta av situationen, oftast med mål att ta över världen eller en hyfsat stor del av den. Mörkret utplånar i regel den tidigare världsordningen och inleder på så sätt en ny era (eon) av världens historia.

Mörkret som metaplot är inte så väldigt uppskattat på forumet eftersom många (däribland jag) är väldigt tveksamma till hur väl en demoninvasion à la Warhammer passar med Eon i övrigt, och det finns ett antal sätt att hantera frågan, där dem mest uppskattade är Ymirs "Mörkret: Redux Grande Tortilla" (inläggsnamn; sök på "Tortilla" så hittar du enkelt tråden), en alternativ metaplot som jag och många andra tycker är mycket coolare, samtidigt som den är kompatibel med det mesta modulmaterial som rör Mörkret.

Poseur

Swashbuckler
Välkommen tillbaka.
Tackar för komplimangerna.
Lär dock inlägga att det finns många här på forumet som är vettiga snubbar.
Och din fråga svarade Regmolar väldigt passande på, och håller med honom angående tortillas.

/poseur trött och fattar sig kort.

k7e9

Hero
Hej hej och välkommen tillbaka hit! :gremsmile:
Jag kan tycka att jag känner igen ditt användarnamn, jag har ju ändå spelat, spellett och hängt på det här eonforumet en herrans massa år nu. Dock är jag mer av en forumläsare än en forumpostare, även om jag gärna slänger mig in i trådar lite ibland.

Personligen kör jag en starkt modifierad mörker-variant (inte Ymirs) och ställer mig till skaran som tycker att det officiella mörkret inte är direkt optimalt (för att uttrycka sig snällt).

Jusste, ett tips till dig: http://neobloggen.blogspot.com/ - neogames officiella blogg, man kan få rätt mycket rolig info där! :gremsmile:

Ha de gött och lycka till med Eonspelandet! :gremlaugh:

Myrcht

Veteran
Tackar alla för välkomnandet, känns skönt att vara tillbaka :gremlaugh:

@ Regmolar: Yes jag är och var alltid spelledare så tackar dig för infot, ska kolla in Ymirs som du tipsade mig om, tack!

@ k7e9: I see, vad trevligt att du slängde dig in min tråd då :gremsmile:
Såg bloggen förut på neogames hemsida men tänkte att det kanske inte var så intressant, men ifall du tipsar mig om det så ska jag verkligen kolla in :gremwink:

k7e9

Hero
Jo, bloggen uppdateras något mer än hemsidan (och när jag säger "något" menar jag "extremt mycket"). Så där kan man få lite färskare info generellt sett... :gremwink: