Nekromanti Eon Delux II

Ziir

Veteran
Jag har tänkt att köpa Eon Delux II och jag har läst att den har extra hållbar bindning(trådbindning). Är det av samma typ som neotech 2?

Jag tycker inte den är bra. Jag har haft N2 sen den kommut och den har rasat samman totalt. Medans min eonbok(version 1) som jag haft hur länge som hällst bara e lite kantstött.

Igentligen spelar det ingen roll vilken bindning den har, jag kommer att köpa den i vilket fall somn hällst. En annan bara undrade.

Cerec

Veteran
Jag är inte helt säker men jag tror inte att det är av samma typ som N2. Det är många som har klagat på att deras n2 böcker har gått sönder bla jag. Tror inte du behöver oroa dig över det.

swazze

Swordsman
N2 ä limbindning. Deluxe är som sagt trådbindning som typ i en roman

Emil

Hero
Jag har tänkt att köpa Eon Delux II och jag har läst att den har extra hållbar bindning(trådbindning). Är det av samma typ som neotech 2?

Nope, däremot skulle jag tro att det är samma som i Eon II. Neotech-boken har vanlig limbindning, vilket borde räcka (och räcker om man behandlar boken varsamt) men som många ändå har haft problem med.

Eon II har däremot lintrådsbindning, och därmed kan man knappast säga att det är bindningens fel att boken går sönder (även om det alltid finns måndagsex...).

Vad Eon II Deluxe har vet jag inte, men det lär ju åtminstone inte vara sämre än lintrådsbindning.

/Emil

Magnus L

Hero
Som jag har fattat det så ska den vara i hårdpärm precis som t.ex. DoD v.6 eller Dungeons & Dragons Core Rulebooks.

Emil

Hero
Därför att det inte är ekonomiskt bärande att bränna hela den gamla upplagan. Men vid en nytryckning (som vad jag förstått inte behöver vara alltför långt bort vid horisonten) så kan du räkna med att det blir en bättre bindning.

Dock så har Neogames vid upprepade tillfällen sagt att det är beklagligt att många N2 böcker verkar ha gått sönder, och att om man haft problem så ska man kontakta de så kanske de kan ersätta en med en ny regelbok.

/Emil

Ghorgareth

Warrior
Bra men felaktig

Bindingen är OK, men innehållet är mer fel än i orginalet, mycket är på fel ställen och många fina bilder är borta. Vi ångrar att vi köpte den nya, eftersom den gamla var bättre.

Big Marco

Läskig
Re: Bra men felaktig

???

Innehållet på den första 320 sidorna är 100% identiskt mellan Deluxe och "vanliga" Eon II. Och de nya 16 sidorna är ju nya, så det finns inget att jämföra med. Hur menar du?

Mouja

Hero
Re: Bra men felaktig

Om inte jag förstod bättre skulle jag trott att han snackar om EON v1 boken och EON v2 boken....

Ghorgareth

Warrior
Jag är felaktig

Jag märker att jag är dåligt uppdaterad på EONs nya versioner och ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt förvillande inlägg. Jag misstänker att jag som Mouja skrev talar om EON v2 boken. Nåja. Ha det. :gremcrazy: