Nekromanti EON-forumets förfall (Lite allmänt gnäll)

Wictor

Warrior
Är det bara jag som tycker att kvaliteten på inläggen på EON-forumet har försämrats på sistone? Under hela tiden jag har varit aktiv här så har man ju förvisso alltid råkat ut för de där standard-inläggen som ploppar upp om och om igen hela tiden. Men förut så pågick det hinkvis med intressanta diskussioner där stup i kvarten. Var har de tagit vägen???

Är det bara jag som upplever att EON-forumet helt enkelt har blivit tråkigare? Eller har jag kanske bara blivit grinigare och mycket mer kräsen på sistone?

Ymir

Liten kantbaron
Tja, man kan ju lugnt notera att flera av de lite äldre användare som brukar skriva tämligen långa inlägg har hörts av väldigt, väldigt lite på sistone. Typ Avatarex, Ripperdoc, Naug, Bearnie, Drakvrede, Ljusetsriddare och undertecknad. Det har av någon anledning blivit glest med bra trådstarter. Det nuvarande klientelet på forumet är det alls inget fel på; tvärtom, där finns många personer jag verkligen gillar, men de är kanske inte så bra på att komma på nya och givande diskussionsämnen.

Forumet är i en svacka, helt enkelt. Men jag tror den kommer att gå över med tiden; allt som krävs är att det dyker upp något nytt att prata om. Och vi har ju två moduler på g, till exempel. Till syvende och sist är det också så, att vill man ha ett bättre forum, bör man själv försöka bidra för att uppnå det. Så, folket, starta intressanta diskussioner!

Sedan kunde det ha varit mycket värre. Jag menar, det finns ett skäl att vi forumar här och inte hos Riotminds :gremsmirk:

- Ymir, spelar fortfarande Eon

G

Guest

Guest
För ett bra tag sen hörde jag något om att bojkotta Eonforumet, vid den tiden kom det fortarande vettiga inlägg vilket innebar att jag inte kunde hålla mig från att skriva i dem, nu läser jag det inte ens, du får gärna säga till om det börjar ordna upp sig.

Gastono

Hero
Stämmer faktiskt, jag brukade alltid komma till Eonforumet först när jag loggade in men nu är det något som kommer i slutet, de intressanta diskussionerna börjar försvinna...

Men, det är bara att fortsätta hålla ögonen öppna :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Trådflytt

Jag flyttade det här inlägget hit från OT-forumet, då det i allra högsta grad har med webbplatsen att göra. Frågan är intressant och kommer upp lite då och då.

Johan K

Gammal & dryg
Well, brukar vara inne & idla lite på just EON-forumet & det som oftast slår mig är just _mängden_ inlägg som poppar upp där. För min del så känns det inimelalnåt svårt att sortera vad man skall läsa & vad man kan läsa lite senare...

/ Johan K, som gjärna vill lirea lite mer EON.. :gremsuck:

Rickard

Urverk speldesign
"Är det bara jag som tycker att kvaliteten på inläggen på EON-forumet har försämrats på sistone?"
Jag tycker det gäller hela forumet.. Kanske har jag blivit trött på cirkeldiskussionerna och "de äldres" standardsvar på vissa frågor, men allvarligt.. Snackas det rollspel här längre?

/Han som dessutom märker en nedgång bland inläggen på andra forum, förutom OT-forumet

ZaiToh

Warrior

Tja, man kan ju lugnt notera att flera av de lite äldre användare som brukar skriva tämligen långa inlägg har hörts av väldigt, väldigt lite på sistone. Typ Avatarex, Ripperdoc, Naug, Bearnie, Drakvrede, Ljusetsriddare och undertecknad.

Jag personligen tycker att det är mycket, mycket tråkigt. Tyvärr finns ju alla godbitarna i äldre inlägg som det för en sådan som mig, dvs ganska ny, inte ger någon möjlighet att dra tillbaka till rampljuset för en fortsatt disskution. Får hoppas att det blir fler guldkorn i framtiden.

Passar på att starta Ryndbald Fan-Club (Ripperdoc Ymir Nnaug Bearnie AAvatarex Llusetsriddare Drakvrede Fan-Club). Att söka efter era inlägg ger alltid utdelning.

Med reservation för att ha glömt någon som borde ingå i Fan-Cluben - ZaiToh

Wictor

Warrior
OT-forumets fel?

Hmmm, det kanske är så att alla de mer frekventa forumskribenterna har övergått till att skriva en massa i OT-forumet helt enkelt och lägger ner all sin kraft och tid där istället för att prata rollspel på andra ställen.

Marcus J

Hero
Men se, nu när du försmäktar så har vi lyckats skapa en riktigt skön disskusion om alkemin. Titta på den vet jag, och bidra gärna.

/Marcus

Helmgast
Re: Eon-forumets förfall (Lite allmänt gnäll)

En anledning till att jag inte skriver så mycket på Eonforumet är att det var ett tag sedan jag spelade Eon. DoD-Svavelvinter har tagit min tid. Nu är min grupp i Spanien och på Kuba så det blir inte ens DoD längre. Mest brädspel (rollspelssubstitut).
Jag ska försöka spelleda en Diamantäppletkampanj nu när mina kompisar pratar spanska. Dessutom hoppas jag få inspiration till att skriva modulen Västmark.

Sen är det ju så att det händer lite väl lite på Eonfronten. Thalamur är färdigskriven och Krigsherren är till 2/3 korrad. Ingen är skickad till tryck, så vi får nog vänta lite till. Då jag är en sån som gillar kultur mer än våld så skulle jag rekommendera Thalamur av dom två.

När väl Thalamur kommer ut så blir det möjligt för Alver, Bestialiska folk och Västlanden. Alla spännande. Men mest spännande av alla kommer Demoner bli. Jag och Nallo har en del idéer, och det kommer förhoppningsvis inte bli gott mot ont-teorier. Bättre kan vi.

Eonforumet kommer repa sig, men kanske inte just nu.

Feuflux

omjonasson.se
Re: OT-forumets fel?

Hmmm, det kanske är så att alla de mer frekventa forumskribenterna har övergått till att skriva en massa i OT-forumet helt enkelt och lägger ner all sin kraft och tid där istället för att prata rollspel på andra ställen.

Jag tror det är mer att vi gamla drular redan har snackat om allting (inte allting förstås) och vet vad vi har varandra. Folk vet hur Rising spelar, hur Krille spelar och yada yada. Det finns inte så mycket nytt att säga om friform, rälsning, fantasyraser med mera.

Vi är ett dekadent imperium som har skapat vår egen undergång. Vårt enda hopp är att Hari Seldon reggar sig på forumet och ser till så att det inte vara så länge. :gremwink:

Jaggernaut

Hero
Demoner

Jag och Nallo har en del idéer, och det kommer förhoppningsvis inte bli gott mot ont-teorier. Bättre kan vi.

Tack! Jag hade verkligen blivit besviken ifall demoner varit automagisk onda osv. Ta gärna en titt på forumet, där finns det mycket intressanta och inspirerande texter om demoner.

/Jaggernaut - avatarexius diabolicus --> ny demonras :gremtongue:

Helmgast
Re: Demoner

Både i Encykopledia och Eon III såg jag och Petter till att se ondska som nåt subjektivt - Mundana är (enligt oss) inte någon dualistisk ont-gott-värld. Däremot tror många av mundanierna det, så det kan ju fortfarande användas i kampanjer. Det ger mer djup om ens fiende är kärleksfull mot sina barn eller så - det blir mer moraliska betänkligheter än "jag slår ihjäl kobolderna, tar skatten och drar".

ZaiToh

Warrior

Låter jättebra att det händer något med demoner. Iofs var det nog bra att det tog tid, för som sagt har det funnits jättebra idéer här på forumet... Kul att gamla böcker som refererar till att 'det tas upp i Demoner och Vandöda' äntligen får sin referens. Extra kul att även Jargien verkar vara på g.

/ZaiToh

Helmgast

Demonergrejerna filsoferade vi ut för mer än ett år sen. Det går långsamt framåt så länge som inte Thalamur finns ute. Sen så blir det andra bullar.

Men jag ska nog prioritera Västmark.