En förbättrad magiteori. Magin i sig är helt underbar, reglerna och beskrivningarna är de bästa som finns i alla rollspel jag har sett, även om den kan gå att göras bättre. Teorierna suger däremot getpung, de flesta är helt uppåt väggarna usla, "beröringens lag" å alla dedär... byt ut dem!!
Kanske en beskrivning på alla folkslag som bara stod med men inte beskrevs i eon I. Tosher exempelvis.
Lite mer kultur skulle oxå vara rätt skojigt. De böcker som redan finns innehåller rejält med kultur och sammhälle redan, men ännu mer hade nog varit ännu skojigar.
Det jag inte vill se är mer regler. De som finns är MER än nog. Det verkar nästan som att det finns regler för allt, tillochmed hur snabbt man kan dra en kammel efter sig i snöstorm, hur dyrt det blir att köpa kamelen från en av månmördarnas enucker på svarta börsen... whee.
Massa mer om kulturer och sammhällen, lite mer plattser, lite mer beskrivningar på städer, en uppsättning med SLP som spelledaren kan välja och vraka bland, inga mer vapen och inga mer regler.
Smaffy är jag. blä.