Nekromanti Eon II- önskelista

Vindhand

Myrmidon
Iofs är Eon II manus säkert färdigt för länge sedan med tanke på att det bara är en dryg månad till release men det kan vara kul i.a.f. att få höra vad folk hoppas på.

Vilken bit saknar ni mest som ni hoppas kommer med i det tjockare Eon II?

Vilken bit irriterar er mest, som ni hoppas fixats till den nya (förbättrade) upplagan?

smaffy

Hero
En förbättrad magiteori. Magin i sig är helt underbar, reglerna och beskrivningarna är de bästa som finns i alla rollspel jag har sett, även om den kan gå att göras bättre. Teorierna suger däremot getpung, de flesta är helt uppåt väggarna usla, "beröringens lag" å alla dedär... byt ut dem!!

Kanske en beskrivning på alla folkslag som bara stod med men inte beskrevs i eon I. Tosher exempelvis.
Lite mer kultur skulle oxå vara rätt skojigt. De böcker som redan finns innehåller rejält med kultur och sammhälle redan, men ännu mer hade nog varit ännu skojigar.

Det jag inte vill se är mer regler. De som finns är MER än nog. Det verkar nästan som att det finns regler för allt, tillochmed hur snabbt man kan dra en kammel efter sig i snöstorm, hur dyrt det blir att köpa kamelen från en av månmördarnas enucker på svarta börsen... whee.

Massa mer om kulturer och sammhällen, lite mer plattser, lite mer beskrivningar på städer, en uppsättning med SLP som spelledaren kan välja och vraka bland, inga mer vapen och inga mer regler.

Smaffy är jag. blä.

Jonas...

Warrior
Sjöfart och handel saknar jag... men vad jag förstår är det väl planerat till någon annan modul redan...? Och så det där om hantverk...

Reviderade stridskonst och blödningsregler.

Anpassning mellan färdighetssystem och svårighetssystem. Färdighetssystemet är ganska enkelt medan svårighetssystemet är ruggigt detaljerat och omfattande. Alltså... som jag ser det ligger inte dessa båda system riktigt i samma division vilket känns konstigt eftersom de är så tätt sammanflätade...

Skadetabellerna...
Tycker att åtskillnaden med 10-steg för skadeverkan är för grovt.

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Blasphemy

Swashbuckler
Jag hade ingen aning om att det skulle bli ett Eon II (konstigt att de inte uppdaterade sin sida och berättade mer om det).. Ja jag hoppas de tar bort de grodor som finns. Sedan så skulle det inte skada med regler för stridskonster. Mer informaion om raserna. Alternativa strids och blödningsregler. Hmmm ja

Profeten från Norr

Lord Krooak

Veteran
va fan..

DET ÄR INGET FEL MED GRODOR!!!!

..men i Eon II tycker jag att det skulle vara kul med mer om de olika människoraserna (mycket om cirefalerna..dom små tosseungarna). Sen skulle det ju kunna stå lite om dom nya länderna.

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

Dranvar

Veteran
Hmm

Ett index i Regelboken är det som jag saknar mest, okej nu kan man det mest viktaiga i sömnen och kan sla upp allting under 10 sekunder, men regelboken är inte enbart till för folk som kan utan för nybörjare och det är väl den kundkretsen som man borde ha inriktning pa , men visst är det bra att andra spelare ger sin asikt och som resulterar i förbättringar hela tiden.
Skulle bara tacka forum användarna för att ni kan ge normala asikter istället för gnäll