Nekromanti Eon II Deluxe snart slutsåld

Carl Johan Ström

Swordsman
En glädjande nyhet: Eon II Deluxe är snart slutsåld. Vi har bara 10% kvar av de 540 numrerade exemplaren som trycktes i den begränsade upplagan. De som vill ha denna samlarbok rekommenderas att köpa den snarast. Om två veckor är det troligen för sent.

MVH
CJS

Vindhand

Myrmidon
nitpick & några lungande ord

En glädjande nyhet: Eon II Deluxe är snart slutsåld. Vi har bara 10% kvar av de 540 numrerade exemplaren som trycktes i den begränsade upplagan.

Det säger ju faktiskt inte så mycket om man inte samtidigt vet hur stor andel NG behöll själva och hur stor andel som gått till återförsäljare. Jag menar; om inte ett enda ex skickats till återförsäljare är "bara 10% kvar" ett tecken på en enormt bra försäljning. Om 85% skickats till ÅF så innebär "bara 10%" att NG lyckats kränga ynka 27 ex själva o.s.v...

De som vill ha denna samlarbok rekommenderas att köpa den snarast. Om två veckor är det troligen för sent.</blockquote>

Om man antar att "slutsåld" som vanligt innebär "slutsåld hos neogames" så finns det ju en viss chans att någon återförsäljare har kvar den. Det kan vara en utväg om man möts av besvikelse när man försöker beställa direkt från NG. :gremsmile:

Carl Johan Ström

Swordsman
Sålt är sålt

Det spelar väl ingen roll vem vi som köpt Deluxen -- sålt är sålt. Vi har ytterst få ex kvar.

Återörsäljare tar som regel in en liten kvantitet (<10) och deras lager tenderar att ta slut mycket snabbt då det inte går att beställa in igen.

Anledningen till min varning är att det är många som missat att köpa Krigarens väg, Monster & varelser och Mundana, trots att vi varnat för att de snart skulle bli slutsålda. (Visserligen är kommer det moduler som skall ersätta dessa böcker men många ville ändå ha dessa som samlarobjekt -- precis som Deluxe).

MVH
CJS

Vindhand

Myrmidon
beror på synvinkeln

Det spelar väl ingen roll vem vi som köpt Deluxen -- sålt är sålt. Vi har ytterst få ex kvar.

För er är det säkert så.

För konsumenten däremot finns det en enorm skillnad mellan "Slut (går inte att köpa annat än möjligtvis begagnat)" och "Slut hos Neogames (men två-tre olika återförsäljare som också tar emot postorder har den i lager och kan skicka den inom en vecka)".

Eftersom det var konsumenterna du varnade så är det ju deras synvinkel man bör se det från.

Återörsäljare tar som regel in en liten kvantitet (<10) och deras lager tenderar att ta slut mycket snabbt då det inte går att beställa in igen.

Jag har svårt att tro att det gäller även stora återförsäljare med eget lager som t.ex. Tradition. Enda anledningen att ha ett så minimalt lager då är en rädsla för att produkten inte skall sälja särskilt bra.
...Men lyckligtvis behöver vi ju inte spekulera, du om någon borde ju veta ungefär hur stor andel av de 540 som var kvar efter återförsäljarnas leveranser gått iväg. (?)

Anledningen till min varning är att det är många som missat att köpa Krigarens väg, Monster & varelser och Mundana, trots att vi varnat för att de snart skulle bli slutsålda. (Visserligen är kommer det moduler som skall ersätta dessa böcker men många ville ändå ha dessa som samlarobjekt -- precis som Deluxe).

Jo men visst... men man måste vara en ganska inbiten (läs knäpp :gremwink:) samlare om man ratar en bok man söker bara för att den passerat en återförsäljares händer.

Får man tro Traditions hemsida kan man f.ö. köpa alla de moduler du tar upp som exempel där... om man antar att de inte bara är lata på att uppdatera så kan de ju knappast sägas vara _slut_ då.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Bra att du förvarnar de stackare som ännu inte har den!

*tänkte själv vänta med både Riddaren och E2D tills Vandöda kom*

(tur att jag inte gjorde det :gremsmirk:)

Förresten så är båda böckerna enormt bra. Ni har lyckats skitbra med det nya formuläret och ni borde verkligen sälja den i neoShoppen till alla som inte har E2D. Fast då blir det ju ännu mindre unikt material i Deluxen förstås... :gremwink:

Helmgast
Från neoGames hemsida

Klippt från www.neogames.se (kolla alltid där innan du frågar frågor som denna):

Krigarens väg och Mundana är slutsålda (det finns kvar på vårt lager). Denna bok kommer ersättas med tre nya böcker och Krigarens väg kommer sålunda inte i nytryckning. Följande ersätter Krigarens väg: 1) Riddaren, 2) Vapenmästaren, 3) Krigsherren. Riddaren är klar. Mer info om de övriga två kommer så fort vi påbörjat dessa projekt på allvar.
Monster & varelser är slutsåld. På samma sätt som för Krigarens väg kommer vi göra tre böcker som ersätter denna ohejdat populära modul. De tre ersättarna kommer att bli: 1) Monster & bestar, 2) Bestialiska folk, 3) Vilddjur & bruksddjur. På så sätt kommer vi maxa innehållet (varje bok blir 64 sidor) och man kan dessutom köpa de böcker som man är intresserad av.

Helmgast
Försäljning?

Hur mycket har Eon sålt totalt? Är det uppe i DoD:s 100.000?

Nej, men allvarligt, det skulle vara kul att veta, helst med en jämförelse med andra svenska spel (däribland neoTech).

Helmgast
Re: beror på synvinkeln

Fast dom har aldrig haft EON II deluxe på sin hemsida. (Tradition alltså).

Jimpa

Veteran
Modulerna

Är det någon som vet om jättar och drakar kommer att inkluderas i dem nya modulerna???

DAKRilla

Hero
Re: Modulerna

Det ska komma en hel modul tillägnad drakarna (du hittar fakta om den här). Om jättar ens existerar i Mundana så kommer de kanske att finnas beskrivna i någon av de moduler som avatarex nämnde, antingen i Monster & bestar eller Bestialiska folk.

Värdet...

Jag har vanliga Eon2 och undrar om det verkligen är värt att lägga ut en massa pengar på Deluxe. Är det det? Jag har inte jättegott om pengar precis, men skulle nog kunna fixa Eon2Deluxe om det verkligen är nödvändigt...

Mvh Victor Palm

I'll be back

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Värdet...

Själv regelerna skiljer sig inte nämnvärt ifrån vanliga Eon II och de extrasidor som ingår innehåller inget livsnödvändigt. Mycket av det som finns där har man redan läst i andra moduler eller på deras hemsida. Däremot så är det förstås skitcoolt att äga ett inbundet, numrerat exemplar av reglerna.

Jag har för övrigt nummer 73.

Helmgast
Drakar och Jättar

Tillsvidare får du nöja dig med den lilla drakinformation som finns i Alver, här, där, eller i Barbarer och Männsikofolk (ännu ej utkommen) i kapitlet om Rauner (finns även i Codex).

Modulen Drakar kommer nån gång i framtiden, kanske 2003 eller 2004 (har ingen aning, fråga Krille).

Angående jättar så är det närmaste du kan komma troll, och om dessa finns mer att läsa om i Monster & Varelser (vilken är slutsåld, men snart skall ersättas av nya böcker).

swazze

Swordsman

Själv fick jag nr 15 :gremcool:

jo det är ju at den är inbunden som är det viktiga (och lite samlar grejjen osso)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ämlans turknutte[ant]

Just typiskt. Undrar om de behöll nummer 1 för sig själva eller om någon har köpt den.

swazze

Swordsman
Re: Ämlans turknutte[OT]

Jag gissar på att CJS har den och de andra folket på NG har de andra ensiffriga

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Du behöver den inte, det finns praktiskt taget inget som du inte har sett förut i den. Jo, ett nytt rollformulär och några namn, men inte mycket annat.

Men det är ju ganska coolt att ha en nästan unik utgåva av Eon...! Hårda pärmar och hela köret, går inte sönder i första taget.

Ezping Orm

Hero
Re: beror på synvinkeln

Och de verkar inte ha så många i butik heller (har inte sett en enda)... Jag hoppas inte den tar slut innan jag hunnit köpa någon själv :gremconfused:

Med tanke på hur få exemplar av Eon II Deluxe som finns, så kan det ju knappast finnas någon rollspelsbutik (inte ens Tradition) som har särskilt många ex på lager.