Nekromanti Eon II

Vindhand

Myrmidon
Det är fortfarande EON

Några kommentarer? ,-)

Varför är din smiley halvblind?

Man kan ju berömma er för att ni inte fick fnatt och gjorde om Mundana till en enda stor stad med gobliner och dylikt. Det är en frestelse alltför många spelföretag fallit för :)

Big Marco

Läskig
Re: Det är fortfarande EON

Varför är din smiley halvblind?

Därför att jag är det.

-Marco Behrmann

Mycket trevligt. Allting ger ett mycket mer 'komplett' intryck nu, iom de små tilläggen/förbättringarna, och att ni kan hänvisa till moduler som faktiskt finns ;o)

Jag tycker nog att sidan 'Föremål med Hög Kvalitet' (s. 288) ger lite mersmak... några riktiga 'regler' för hantverkande rollpersoner kanske kommer? Det känns nästan som när de första besvärjelserna kom (innan Mystik&Magi) - Jaa..det funkar..men HUR funkar det egentligen? :)

De nya/ändrade bilderna ger känslan av att det faktiskt är något nytt. Mkt subtilt och trevligt.

Angående träning av attribut- äntligen finns det officiella regler...men kan ni ge något exempel på någon som skulle kunna kvalificera som 'professionell instruktör' när det gäller träningen? .. och, kan man antaga att om man har en invecklad stridskonst som använder sig av de 'rätta' elementen så sker träning av stridskonst och vissa attribut (rör/vil?) samtidigt?

/Mikael

ps. en sak jag la märke till - tabellen för olika förband på sidan 177 kunde ha fått sig en genomgång till...någon glömde visst att ändra värdena efter kopiera/klistra in ;o) Jag antar att det som står i texten ovanför är det som gäller?
ds.

Big Marco

Läskig
Re: Det är fortfarande EON (OT)

Jo, nu skall jag döda dig. Många ggr. ,-)

-Marco Behrmann

Emil

Hero
Jag tycker nog att sidan 'Föremål med Hög Kvalitet' (s. 288) ger lite mersmak...

Har inte Eon II än, men jag skrev regler för tillverkande och reperationer av vapen och rustningar till spelet. Har inte sett hur mycket av dem som kommit med... Hur ser reglerna ut?

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Kvalitetsregler

Exempellistan på sid. 288 radar upp föremål (och husdjur) med olika egenskapskombinationer. Till exempel, egenskapen 'Seghärdad svärdsklinga' ger lite högre BRYT, men minskar Huggskadan något. Egenskapen 'Lätt spjut' minskar vikt och STYK, men samtidigt också BRYT.

Det handlar alltså om att kombinera egenskaper hos ett föremål så att det blir som du vill ha det. Nackdelar medföljer alltid. Om du sedan vill att hantverkaren (uppfödaren) ska ta bort en nackdel så blir det dyrare (svårare på slaget för djurträning?/hantverk).

Det jag saknar är dock fortfarande regler för exakt HUR svårt det egentligen är att göra det och det föremålet. En enkel kniv är säkert lättare att göra än en sabel. En helrustning borde va lite svårare än ett enkelt läderharnesk.

Det kanske kommer någon gång :gremsmile: Boken (eon 2) i övrigt är alldeles underbar. Det är nästan så att jag tar med den var jag än går bara för att kunna bläddra lite, titta på de fina bilderna (första bilden efter pärmen...*morr* va mysig, mer MiG åt folket!).

/Mikael