Nekromanti EON II

Jag har Eon deluxe plus ett gäng moduler. Är det något revolutionerande i EON II som man bara måsta ha?

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show

Flash Back

Warrior
Kolla på informationen om nyheter på Neogames sida, om det finns något viktigt eller inte är upp till dig ;)

It's no meaning to live, if you don't feel alive.

Emil

Hero
Jag har Eon deluxe plus ett gäng moduler. Är det något revolutionerande i EON II som man bara måsta ha?

I Eon II har man förbättrat lite av varje. Kanske inget direkt något revolutionerande, men ändringarna är trots det ganska omfattande. Boken är 32 sidor tjockare än tidigare (320 sidor) och hela 42 sidor innehåller helt ny information.

Viktiga nyheter är följande: 10 sidor med regler och en stor mängd typiska gifter, örter och sjukdomar. Ett rejält kapitel om spelande och spelledande skrivet av vår spelguru Krille (ett riktigt bra kapitel tycker jag). Regler för kampanjspel i flera generationer (med bland annat regler för hur man ärver attribut från föräldrarna). Ett allmänt förbättrat och strömlinjeformat stridssystem.

Har du Krigarens Väg? Det förbättrade skadesystem som finns i denna modul inkluderas nämligen i Eon II. Så har du inte modulen så är det ännu en anledning till att köpa Eon II.

Ja, detta är långt i från allt nytt. Mitt råd är att ni beställer Neogames broschyr om Eon II på deras webbsida. Förutom mer information om vad som är nytt så medföljer även ett riktigt bra erbjudande.

/Emil - Har du problem med trasiga regelböcker? Eon II har en mycket bättre inbindning.

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Riddaren

Swashbuckler
"Ja, detta är långt i från allt nytt. Mitt råd är att ni beställer Neogames broschyr om Eon II på deras webbsida. Förutom mer information om vad som är nytt så medföljer även ett riktigt bra erbjudande."

Tja...det är exakt samma information i stort som står på Neogames hemsida om vad som är nytt... däremot är erbjudandet fint, och eftersom broschyren är gratis...så varför inte ;-)

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar