Nekromanti Eon II

Happypuppie

Veteran
Jag tycker att man borde få Eon II lite biligare för att man har köpt Eon I. Om man gör på något sätt så bör man väll få Eon 2 billigare... man har ju mer än halva boken redan... då kunde dom lika gjärna lägga med dom nya reglerna i en extra bok för 199.

Lucky up

Lucky up

Krille

Super Moderator
"Jag tycker att man borde få Eon II lite biligare för att man har köpt Eon I. Om man gör på något sätt så bör man väll få Eon 2 billigare... man har ju mer än halva boken redan..."

Med andra ord borde man få Svenska Akademins Ordlista billigare om man har en tidigare utgåva? Man har ju mer än halva boken redan...

Iofs, en liknande attityd finns ju hos vissa programvarutillverkare, men där får man senaste versionen av deras produkt billigare om man samtidigt lämnar in en motsvarande produkt från en konkurrent. Det kanske vore något - skicka in din DoD och få Eon till priset av 179 kronor... /images/icons/wink.gif

Den stora anledningen att Eon II kom ut över huvud taget var att Eon I var slut i lager, och då kunde Neogames lika gärna passa på att få med en del av sakerna som saknades och rätta buggar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Jupp. EON II är knappt någon skillnad från EON I och den förändrar inte världen någonting. Förutom att den känns mer plastig. Tacka vet jag de sköna boksidorna som finns i EON I.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Jag måste flika in att jag tycker precis tvärt om. Eon II är mycket trevligare layoutad, roligare sidor, mer regler, buggar borta, saker tillagda...jag (liksom väldigt många här) har lusläst Eon I-grundreglerna, men tycker ändå att Eon II är mycket bättre. Definitivt värd sina pengar. Och ja...det nya papperet som används (+ layouten) gör att det mer ser ut som ett rollspel av klass, snarare än ett hemgjort hopkok som blivit utskrivet med en bläckstråleskrivare. Just det :)

Pappret är ju plastigt! Det är mycket skönare att bläddra i något som har det där fina bokpappret. EON II känns som en datormanual eller nått medan EON I känns som en bok. Det var det första jag märkte i EON I eftersom de flesta andra rollspel har plastsidor och de rollspelen gick sönder mycket snabbare. Jag har fortfarande kvar en EON I grundbok från 1996-97. Mycket hållbara.

"I begynnelsen skapade människan Gud"