Nekromanti Eon-kampanjer från Kampanj...

ripperdoc

Myrmidon
Hejsan!

Tänkte bara tipsa om att vår spelgrupp har konverterat vår wiki till en mer lättkonsumerad blogg, och ett gäng Eon-kampanjer finns redan upplagda där (kampanjer vi spelat, så tyvärr ej alltid helt komplett beskrivna). Se det som inspiration, men tveka inte att kommentera där, eller här, för eventuellt ytterligare material eller funderingar!

kampanj.ripperdoc.net

Några exempel:

Mundo

Myrmidon
Det ser ju onekligen sjukt bra ut.

Enda lilla minuset jag kan hitta är att visa kampanjer tycks sakna kvinnliga rollpersoner, inte något som borde vara så klurigt att fixa dock.

Poseur

Swashbuckler
Kan vara väääldigt klurigt att fixa om ingen av spelarna vill spela kvinna.

Våran spelgrupp har haft ett stort vakuum av kvinnliga spelare och rollpersoner tills för ca ett år sedan. Av den simpla anledningen att våran spelgrupp inte haft någon kvinna förs nu och jag har varit den ända mannen som varit intresserad av att spela kvinna. Dock är jag nästintill alltid SL.

Och till Ripperdoc; schysst att läsa om era kampanjer i en enklare och trevligare miljö än den tidigare hemsidan.

/Poseur

Ymir

Liten kantbaron
Re:Könsfördelning [OT]

Hihi, i vår Apocalypse Wörld-kampanj med...fåsenuhär...åtta spelare, har vi en manlig rollperson (och han är ett freak som alltid bär svetsmask). :gremsmirk:

(En av de återstående sju rollisarna är extremt androgyn dock, jag är inte säker på dess kön ((om något).

Men sex tjejer och en 'kanske' på åtta karaktärer...hur ofta ser man nåt sånt i popkultur som inte är haremsmanga? Pure awesome. :gremlaugh:

ripperdoc

Myrmidon
Ja, som sagt är kampanjerna skrivna för vår spelgrupp och inte en generell grupp, och vår spelgrupp har bara haft sporadiska inhopp av kvinnliga spelare. Det utesluter inte kvinnliga rollpersoner förstås, vilket vi jobbat på att ha mer av de senaste kampanjerna - i den mån det passar spelarna och settingen. I snitt har vi väl en kvinnlig RP per kampanj (0 i några, 2 i några, 1 i flera). Försöker också tänka på detta bland SLPer, där jag känner på mig att vi haft många starka kvinnor (vilket jag mer är ute efter än att ha 50/50 ratio).

Men som många gånger påpekats på forumen - att byta en av rollpersonerna till en kvinna torde inte vara några större problem utan att behöva ändra mycket av övriga karaktären (även om det återigen beror på setting).