Nekromanti Eon-konvent?

Targon

Hero
Har ingen överblick om saken har varit uppe tidigare, men har det eller kommer det någonsin att arrangeras ett konvent exklusivt för Eon? Inte för att jag vet om det är en god idé, men visst vore det väl exotiskt att samla alla Eon-nördar i landet till samma plats under en helg.

Carl Johan Ström

Swordsman
Vi på Neogames har haft sådana planer, men vi vet samtidigt hur mycket jobb det är. Är det någon som är intresserad och som har konkreta idéer så vore det intressant att höra.

Om inte annat så skall vi nog ordna ett öppet hus på Neogames för all som vill komma på besök och se vad håller på med. Tyvärr lär det inte bli något spelat på en sådan tillställning.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

JoakimSkoogh

Veteran
Ja

Det låter som en bra idé båda två förslagen men det skulle som sagt bli svår arrangerat, tänk bara hur många vi är på EON forumet + att alla har en eller annan till i gruppen oaktiv på nätet.

Det blir fasligt många personer

Ost

Warrior
Jaså?

Betänk dock att Sverige är stort, och knappast kommer ALLA spelare från HELA landet att ansluta till någon sådan tillställning. Även de som är i närheten kanske inte har tid eller ens är intresserade. Så det kanske inte blir så oerhört många deltagare ändå. Men många skulle det nog bli.

Targon

Hero
Re: Jaså?

Jag delar din skepsis vad det gäller en eventuell superväldig anstormning till ett sådant arrangemang. Ett Eon-konvent skulle, om jag får gissa lite pessimistiskt, kanske på sin höjd samla 15-20 riktiga Eon-fanatiker (inte heller undertecknad kan betraktas som en del av denna skara) samt ett gäng slöa figurer som mest kommit för att spana in eländet och kolla upp "what the fuss is all about" liksom.