Nekromanti EON-Konvent

Flurtis

Hero
Undrar om det finns några EON_Själar där ute som skulle vara intresserad av att starta ett stort Eon konvent för hela landet??? Själv är jag jäkligt sugen på att göra ett bra konvent med duktiga spelledare samt vissa dom lite nyare på EON hur EON ska rollspelas. Finns det några med intresset för det?

G

Guest

Guest
Det får nog vara längre än andra konvent samt om det ska vara någon mening med att bara köra ett enda rollspel måste ju scenarierna kunna sammanstråla, vilket ioförsig skulle vara riktigt nice men blir en administrativ mardröm.

Tror dock behovet finns.

Flurtis

Hero
Behovet finns helt klart. Jag har flyttat runt mycket i Sverige och träffat på många personer som spelar vissa rollspel och många vill testa på EON. Jag har inte mycket erfarenheter från att organisera konvent men jag skulle brinna för ett riktigt bra Eon-konvent med riktigt bra tajmade scenarion. Skulle vilja komma i kontakt med nån som har rutin på konvent och organisation som har lust att vara med på den här iden. Om den nu är genomförbar? Skulle det vara svårt att få Neogames och andra företag att sponsra??

G

Guest

Guest
Kolla på www.neogames.se under jobb: eldsjäl, där är det nog en hel del info om vad de skulle kunna hjälpa dig med, annars skulle det ju kunna vara en förening runt det också så skulle ni få spons, vilket jag tror att neo själva inte kan ställa upp med.

Helmgast
Gör ett bra scenario till GothCon!

Om det blir omtyckt så kan man ju utöka till nåt sommarkonvent, men man borde iaf börja smått.

Flurtis

Hero
Re: Gör ett bra scenario till GothCon!

Bra ide. Brukar det vara många EON spelare på GothCom?? Nån som har tidigare scenarion att mejla mig som man kan ta en titt på????

Gastono

Hero

Detta låter ju som en jättebra ide..
Tänker du dra igång ett konvent (vill) eller vill du att någon skall göra det så du kan komma?

Brukar det inte vara något Eon äventyr på GothCon?

Lycan

Hero
På GothCon 2000 var där ett Eon-scenario. Efter det kan jag inte erinra mig något dylikt.

- Slut på mattnyttig (nåja) text, enter ointressant text -

En gång i tiden planerade jag och Ymir ett mordmysterium på Academia Regalis i Calnia där rollpersonerna var unga lärlingar i Legio Colonan. Det blev givetvis inget av det (konvensscenaria planerar man alltid i en vecka efter besökt konvent och glömmer sedan), finns några karaktärer kvar på min hårddisk som ömklig påminnelse om hur få projekt man faktiskt avslutar.

Någon gång skulle jag dock vilja arra ett eonscenario på GothCon. Tror verkligen det hade kunnat bli roligt.

- Lycan

Gastono

Hero
Skulle vara riktigt roligt att se till att det kom lite mer Eon in till GothCon sannerligen, kanske(!) skall göra något åt det...

Krille

Super Moderator
"Skulle vara riktigt roligt att se till att det kom lite mer Eon in till GothCon sannerligen, kanske(!) skall göra något åt det..."

Definitivt. Mestadels så arrangeras Eon-scenarier av Neogames eller deras bulvaner, och det är ju lite trist. Det gäller väl alla spel, f'rexten: förlagen eller deras bulvaner gör scenarier åt sina spel, alla andra arrangörer arrangerar friform, och de som faktiskt spelar Eon eller andra spel sitter hemma och önskar att någon kunde arrangera deras favvospel så att de hade ett skäl till att åka på konvent.

Så arrangera ert favvospel på konvent!

Flurtis

Hero

Jag vill dra igång ett men har ingen erfarenhet och behöver hjälp av folk som har tidigare erfarenheter av Konvent och scenarion. Säg gärna till om ni är intresserade på att hjälpa till. Även om det så bara är några tips eller råd. Behöver all hjälp jag kan få.

Flurtis

Hero
Re: Hur man arrangerar rollspel på konvent

Väldigt bra text, sparade den. Det är sån här hjälp jag behöver. Nån som har några texter om just konventsscenarion och konventsäventyr?

Gastono

Hero

Jag har inte skrivit något konventäventyr förut men jag skulle gärna vilja.

Om du vill skriva någonting skulle det vara kul att vara med och dikta ihop lite grann.

GothCon tycker jag är en fin plats för ett scenario, visst är det ett mycket bra tag kvar men det betyder att vi har lång tid på oss att skriva ett äventyr och ännu mer att speltesta det...

Flurtis

Hero

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Detso längre tid det tar desto bättre äventyr. Kan messa dig om mina ideer till äventyret så kan du komma med åsikter, tips och förslag.

Flurtis

Hero
mina drömtankar skulle vara Västerås eller jönköping. Båda ligger centralt. Men man behöver vara ett gäng som administrerar det hela om det ska fungera.

Flurtis

Hero
Frågor om Äventyr och Scenarion

Två frågor angående scenarion på konvent. Vad är skillnaden på ett scenario och ett äventyr?

När man gör faktan om en stad i ett konventsäventyr, är det bra om man delar upp vilka platser som är relevanta med äventyret och har en del över resten av staden som SL inte måste kunna lika bra??

Hur vill man ha kartor över städer på konvent? Handritade eller gjorda över ett bildprogram överdatorn??

Hur mycket bilder vill man ha med förutom kartor?? Vad finns det som man vill ha bilder på när man spelar rollspel??

Nån frivillig religons expert inom EON som jag kan fråga ut??

Krille

Super Moderator
Re: Frågor om Äventyr och Scenarion

"Två frågor angående scenarion på konvent. Vad är skillnaden på ett scenario och ett äventyr?"

Stavningen.

Möjligen är ett äventyr ett specialfall av scenario, där något utöver det vanliga händer (något äventyrligt, helt enkelt). I övrigt är det samma sak.

Gastono

Hero

Visst, bomba mig med brev så fort du kommer på något, om du skulle ha frågor kan jag göra mitt bäst också...

Har du msn, tillgång till IRC eller liknande kan du väl även ta det på ett meddelande, tack.