Jag har en halv-radikal idé som jag vill vet vad ni gillar. Jag tänkte göra individerna i Eon lite mer seglivade. Min idé är att göra så att Chockslag slås före Dödsslag, och man slår bara Dödsslag om Chockslaget misslyckades. En medvetslös person blöder dock som vanligt, samt kan enkelt avlivas medelst en "nådastöt".
En annan regel jag tänkte sno från mig själv (från Viking) är idéen om att var den senaste skadan träffade modiferar Chockslag och Dödsslag. Om senaste träffen tog i huvudet ökar svårigheten för Chockslag med en nivå (+Ob1T6), medan om träffen tog i en lem (arm eller ben för människor) så minskar svårigheten för Dödsslag med två nivåer (-Ob2T6). Effekten blir att det är lättare att knocka motståndare, respektive svårare att döda dem genom att skära dem i handen.
Varsågod och dissekera, tack.
En annan regel jag tänkte sno från mig själv (från Viking) är idéen om att var den senaste skadan träffade modiferar Chockslag och Dödsslag. Om senaste träffen tog i huvudet ökar svårigheten för Chockslag med en nivå (+Ob1T6), medan om träffen tog i en lem (arm eller ben för människor) så minskar svårigheten för Dödsslag med två nivåer (-Ob2T6). Effekten blir att det är lättare att knocka motståndare, respektive svårare att döda dem genom att skära dem i handen.
Varsågod och dissekera, tack.