Min högst personliga åsikt...
Likt Ezping Orm så tycker jag generellt sett att internetäventyr är skit, jag har läst ett flertal och ytterst få av dessa var något att höja på ögonbrynen för.
Å andra sidan så har jag hittat en del äventyr på internet som haft en bra story men som bearbetats på ett sett som jag inte tycker om/inte passar in i mitt Mundana, men dessa har jag inte haft ork till att göra om och spelleda.
Ett äventyr som jag stött på under mina irrfärder på internet var helt mirakulöst bra, men jag har inte spellett det då jag misstänker att någon eller några i min spelgrupp varit framme med sina flottiga fingrar och tjyvläst äventyret (jäkligt irriterande då jag inte kan fråga dem ifall de verkligen har gjort det, för isåfall så kommer de garanterat att tjyvläsa't!). Det bör nämnas att samtliga av mina äventyr jag spellett utom två varit nästan helt improviserade.
Det första var ett überseriöst äventyr på mer än 20-A4 (för hand såklart) som utspelade sig i en borg i Khazimbergen, men då spelgruppen var så jävla dum i huvudet (de dödade två viktiga goodguy-SLP och försökte döda flera andra helt oprovocerat - eller så var det för att tjejen ifråga var MUF-are medens jag som alla vet är kommunist, i vilket fall så hade det inget med rollspelandet att göra...). Jag blåste av det för att rädda det som räddas kunde och äventyret har legat i malpåse sedan dess (säkert 2-3 år nu).
Det andra var Jarla. Inte heller där gick det som planerat då spelarna helst ville mucka gräl och bränna ner hus (helt oprovocerat den här gången). Det misstaget gör jag ALDRIG om.
Så jag rekommenderar alltså egenkomponerade, improvisationsvänliga äventyr framför köpta äventyr och äventyr från internet. Men det är ju jag det...
MVH
Danne, rollspelskåt