Nekromanti Eon på engelska [NEO]

Staffan

Myrmidon
Jag har för mig att Neogames-folket nämnde något om att de hade planer på att eventuellt ge ut Eon på engelska om CRPGet gick bra. Nu har ju CRPGet lagts på is, så jag undrar om detsamma gäller den eventuella översättningen.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

smaffy

Hero
näe..

..det blir inget. alls.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Ymir

Liten kantbaron
Re: Eon överhuvudtaget?

Med tanke på Neogames fantastiska utgivningstakt så tror jag inte att vi kan räkna med en engelsk utvåga av Eon under det närmaste århundradet...faktum är att jag börjar fråga mig om vi kan räkna med någon mer utgivning av Eon överhuvudtaget, egentligen...

- Ymir, som tycker Eon verkar ligga jävligt risigt till, oavsett vad Neogames säger.

Riddaren

Swashbuckler

"...faktum är att jag börjar fråga mig om vi kan räkna med någon mer utgivning av Eon överhuvudtaget, egentligen..."

Beror på hur man ser det...allt har med Neotech Offensiv att göra...den skall enligt Neogames släppas före allt annat (även Eon)... Så kommer inget mer ut för Eons del, så har det med att inget till Neotech utkommer...och då vet jag inte ens om Neogames kan finnas så länge till

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Man Mountainman

Storsvagåret

Neotech Offensiv, detta eviga gissel som spökar någonstans i Neogames releaseplan. Hur länge har det legat där egentligen? Fem år? Sex? Vad är det egentligen som segar ned det så mycket, jag tror inte jag har förstått det ännu? VARFÖR TRYCKER DOM INTE BARA HÄRKET?

Okej, jag blev emotionellt upprörd. Jag inser förstås att diskussionen antagligen tagits hundratals gånger förr, men det vore ju synd om Neogames gick till annalerna för en ynka moduls skull.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Big Marco

Läskig
Re: Har hört alla vanrykten förut.

Neogames kommer inte att försvinna. Dan är färdig med layouten med L&H (som bara växer och växer), hans äventyr Diamantäpplet är färdigt, mitt äventyr Regnsynd är snart färdigt, Drakar traskar vidare, Sjöfarare närmar sig färdigställande men kanske bäst av allt...

...Neotech Offensiv närmar sig färdigställande med RAKETFART. Just nu varvar jag Regnsynd med att fixa tilläggstexter till NO, där layouten blir för luftig. Hålls tempot vi håller nu genomgående snackar vi veckor (inte månader) innan NO är klart för tryck.

De som tvivlar kan ju komma förbi kontoret och titta på utkastet. ,-)

-Marco Behrmann

Staffan

Myrmidon

Men hur blir det med Eon på engelska? Det var någon som frågade om det på ett utrikiskt forum jag (och Nightowl) frekventerar (www.rpg.net), och jag lovade att jag skulle kolla vad som gäller...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Väldigt skönt att höra!

Ok, jag pustar ut. Vore riktigt tråkigt om ett sådant magnefikt företag som Neogames gick under. Ok, va skoj att alla moduler kommer ut, men kommer ni släppa dem lite i taget så vi hinner köpa och läsa era moduler innan nästa? Eller släpper ni dem direkt när de är färdiga?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Big Marco

Läskig
Re: Väldigt skönt att höra!

Vi kommer satsa på att få en snabb utgivning - jag skulle gissa att L&H kommer ungefär samtidigt som NO, D-äpplet något efter, DFSH också något efter, följt av Sjöfarare och Drakar. Samt Boxarna (N2 / Eon). Och kanske lite annat, som vi inte ens har läckt om än. ,-)

-Marco Behrmann

Big Marco

Läskig

Ett engelskt Eon är fortfarande en het potatis och en möjlighet. Jag vet dock inte om engelska är det första språket Eon kommer översättas till.

-Marco Behrmann

Staffan

Myrmidon

OK, tack!

/Staffan

Riddaren

Swashbuckler

"Jag vet dock inte om engelska är det första språket Eon kommer översättas till."

Vaddå? Berätta? *nyfiken* Något språk/land som visat intresse för en översatt version?

Riddaren - frågvis

Dale Carnegie

Ögat

Hero

fixa tilläggstexter till NO
Hoppas dessa tillägg innefattar hårda citat och kaxiga kommentarer (jfr mariginalmullarna i N1)

De som tvivlar kan ju komma förbi kontoret och titta på utkastet. ,-)
Och vi som tvivlar på att ni låter vem som helst komma förbi och titta på utkastet till resultatet av ett tillnärmelsevis oräkneligt antal års arbete? =)

// Olav

Big Marco

Läskig

Tids nog kommer sådan information. Mina läppar är förseglade.

-Marco Behrmann

Big Marco

Läskig
Re: Coolingar

Hoppas dessa tillägg innefattar hårda citat och kaxiga kommentarer (jfr mariginalmullarna i N1)

Lite sådant finns ju med i N2 också. Jag har en fil på 11 sidor med citat som jag hoppas skall fås med i NO lite här och var.

-Marco Behrmann

Riddaren

Swashbuckler
Tolkning

"Tids nog kommer sådan information."

Tolkning
Det vill säga, ja på frågan att det finns intressenter.

"Mina läppar är förseglade."

Tolkning
Säger inget innan årskiftet, vill äta julskinka innan /images/icons/wink.gif

Riddaren - gått tolkningskurs

Dale Carnegie

Vindhand

Myrmidon
tips

Ett engelskt Eon är fortfarande en het potatis och en möjlighet. Jag vet dock inte om engelska är det första språket Eon kommer översättas till.

Gör ett separat företag som hanterar de översatta produkterna; med separat ekonomi, redovisning m.m... På så sätt kan NG:sverige överleva även om den internationella satsningen visar sig bomba totalt eller medföra oförutsedda skatteutgifter m.m.

Sir Foilan

Hero
Re: tips

"Gör ett separat företag som hanterar de översatta produkterna; med separat ekonomi, redovisning m.m... På så sätt kan NG:sverige överleva även om den internationella satsningen visar sig bomba totalt eller medföra oförutsedda skatteutgifter m.m."

Herr Pessimist har uttalat sig! /images/icons/wink.gif

Vi vet att du inte tycker om Eon!

/Foilan - the Man, the Myth, the Beast

Vindhand

Myrmidon
Re: tips

Herr Pessimist har uttalat sig!

Snarare realist... det var en liknande sak som blev dödsstöten för Target. Man skall lära sig av historien.

Det stämmer i.o.f.s att jag inte tror att en engelsk utgåva av eon skulle vara något affärsmässigt genidrag men oväntade skatte-effekter m.m. kan döda en _även_ om produkten i sig går bra.

userfriendly

Warrior
Vapenillustrationer ...

»...Neotech Offensiv närmar sig färdigställande med
RAKETFART. [...] Hålls tempot vi håller nu genomgående
snackar vi veckor (inte månader) innan NO är klart för
tryck.«

Betyder detta att de efterlängtade vapenillustrationerna
äntligen är klara? Och psst, du har inte lust att lägga upp
en liten dummy?