Re: Nekulturnij [OT]
"Man kan inte vara rollspelare och på samma gång fanatisk anhängare av finkultur."
Det går alldeles ypperligt.
"Så det där snacket om att jag skulle vara snorkig, snobbig, elitistisk och nedlåtande håller alltså inte. Möjligen kunde det låta så i inlägget"
Vilket är det enda jag har att gå efter. Jag känner inte dig privat, så det enda sättet att få ett intryck av dig är just genom dina inlägg.
Hur som helst så håller snacket alldeles ypperligt när man läser följande rader:
"enligt min uppfattning onödiga uppgifter, såsom att försöka omvandla Andreas Romans romaner till teater"
"Det finns bättre saker man kan syssla med."
Finns det bättre sätt att vara snorkig och nedlåtande på? Måhända att du inte känner igen dig i beskrivningen, men med risk för personangrepp...
Äh, glöm det. Ämnet är off topic i alla fall. Airmoon tycker att romanerna är kul, han tycker att teater är kul, dina favvo-författare har inte ett jota med Eon att göra, så personligen tycker jag att din åsikt inte räknas i det här fallet. Skräpförfattare eller inte - om något är kul så är dess existens i högsta grad berättigad, och det gäller även Andreas Roman och eventuella teaterpjäser baserad på dem.