Nekromanti Eon session i medeltidens tecken.

Legion

Warrior
Tänkte bara slänga in en kort intresseförfrågan:
Vi har planer på att i samband med medeltidsveckan (2:a veckan i augusti)
ordna ett Eonkonvent på Gotland, i ren medeltidsmiljö. Det handlar inte om något live, utan helt enkelt spel under optimala stämningsförutsättningar.
Boende i tältpaviljonger från olika medeltidsföreningar, ängar ner mot havet, hjort och lammgrillning, passande klädnad (finnes inte detta i spelarens garderob kan det ordnas), lägereldar, rollspelande i lyktsken, bågskytte mm. Och naturligvis möjligheten att umgås med andra spelare under annorlunda former.
Tanken var att detta skulle gå av stapeln torsdag den 3:e Augusti, och pågå fram till medeltidsveckans invigning Söndagen den 6:e. Vill folk sedan stanna kvar över medeltidsveckan så får vi se vad vi kan ordna för boendeformer..
Allt skulle vara till självkostnadspris (egentligen bara mat och dryck).

Förfrågan redan nu är mest avsedd för att ta reda på intresse, och framför allt få ett hum om hur stort det måste anordnas. Blir det en lyckad tillställning kan det bli ett återkommande event.

Gastono

Hero
Om jag hade bott på Gotland hade jag definitivt kommit.
Nu gör jag inte det så om jag inte har "vägarna förbi" (inte stor chans) så blir det nog inget för min del.

Hjalle

Swashbuckler
Jippi!

Jag och tre andra - min spelgrupp - kommer antagligen. I och med att de försöker dra med mig till Medeltidsveckan så att vi kan sitta och rollspela på krogarna där så tackar de antagligen inte nej till ett renodlat Eonkonvent i medeltidsmiljö. Oh yeah.

-Hjalle, tjohej!

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Jippi!

Jag är intresserad. Men min framtid är oviss. Jag skall söka till någon högskola eller universitet och vet inte riktigt var jag hamnar. Men jag hoppas att jag kan åka.

- Jocke, hoppas.

Hartland

Warrior
Det låter kul och intresant och jag skulle nog gärna villja komma. MEN *suck* det kan vara så att det krockar med andra planer. Men om den iden går åt h-vette eller rinner ut i sanden så vet jag vart jag åker istället. Och förhoppningsvis får jag då med mig minst en till som också har lite att göra.

/Hartland - planerar att fara till en grön ö, oavsett vad

Lycan

Hero
Jag tycker det låter som en fantastiskt trevlig idé och hade väldigt gärna kommit om tid och resurser funnits till hands för mig. Nu gör de väl tyvärr inte det, men ni får gärna göra en tradition av saken så att man får fler chanser på sig.

- L

Hjalle

Swashbuckler
En fråga

Kommer det att finnas konventsäventyr och konventsspelledare redo att spelas respektive spelleda? Med fasta scheman isåfall? Eller är det mer chill', en plats där eonspelare kan rollspela tillsammans, och sådär...

Personligen ser jag hellre det första. Rollspela kan man göra mellan varven, liksom.

-Hjalle, alltid redo!

Legion

Warrior
Re: En fråga

Det kommer finnas färdiga äventyr att spela hur som helst, men exakta utformningen beror ju lite på hur många som är intresserade av att komma.
Kommer 20 stycken spelar det inte så stor roll med ett fast schema. Kommer det 100 stycken måste man strukturera upp det en del.
Tanken med att lägga det innan medeltidsveckan är just att Gotland faktiskt är lite av ett projekt att ta sig till. Kan man då slå 2 flugor i en smäll så kanske det blir mer lockande att ge sig ut på seglatsen hit.
I mitt fall så krävde det att jag skulle gifta mig på ön innan jag faktiskt fick ändan ur vagnen och kom till Medeltidsveckan, som jag planerat att åka till varje sommar i över 10 år.

Legion

Warrior
OM det blir tillräckligt stor uppslutning kommer vi förmodligen att ha någon form av tävling som ger fri passage hit (resa, uppehälle och omkostnader betalt). Så även om resurser saknas så ska det finnas möjlighet att komma hit. Det kommer dock inte att finnas någon tävling som ger dig en gratis arbetare som gör ditt ordinarie jobb så att du kan åka till Gotland, så tidsbristen blir svårare att råda bot på :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Lägg därtill ytterligare en person som gärna följer med, och möjligen kan tänka sig att hjälpa till med vadhelst det finns att hjälpa till med.

Marcus J

Hero
Det låter underbart.

Intresserad är jag, nu ska man väl bara ordna så att man kan få med sig lite fler folk dit, trist att åka ensam.

Så med förutsättning att jag kan övertala valfri person med körkort att köra mig, alternativt en resa med tåg som inte kostar skjortan och några vänner som man känner så kommer jag gärna.

/Marcus

k7e9

Hero
Jo jo jo...
Är mycket intresserade, jag och mina vänner jag bor med...
Men, vi är inte 100 på att vi ska på Medeltidsveckan, vi vill men vi är ju fattiga studenter...

Men ska vi till Medeltidsveckan så är vi helt klart intresserade att titta förbi och spela lite mellan allt annat härligt som medeltidsveckan har att erbjuda.
Så, för att ge en siffra så... 3-4 personer som är intresserade, och förhoppningsvis kan ta sig till medeltidsveckan...

Hur får man reda på var man kan hitta er när man väl tagit sig till Gotland?

Hartland

Warrior
Hur går det? Blir det nått?

Blir det nått eller?

Det börjar bli tid att planera vad man ska göra i sommar så då undrade jag om det blir något av förslaget?
Skulle vara kul att träffa lite nytt folk och lite eon fantaster nu i sommar. Samt om det går att stanna över veckan så är ju det så klart också intressant :gremlaugh:

/Hartland - Tyckte tråden behövdes livas upp

k7e9

Hero
Re: Hur går det? Blir det nått?

Jag håller med, tråden behövde livas upp...
Det hade vart kul att veta om det blir av och det hade varit roligt att veta allt runt om...

Till exempel, hur ska karaktärsskapande ske och lite sådant praktiskt.... :gremwink: