Nekromanti EON Stlhm

Bruno

Veteran
nä nu blir jag matt,
jag flyttade till sthlm för ett tag sen
jag har tjötat med arbetskamrater och tjejen
men ingen tycks fatta grejjen

"vad tusan är eee-on? sånt där, öh, spel som wow fast med figurer och gubbar och sånt.. typ?"

för djävulen finns det EON spelare i centrala sthlm nära kth eller?
pörskans, ens utrycket rollspel tycks vara helt främmande här i storstan'.

Jag vill spela EON! nån sugen på att dra ihop ett gäng?
eller har ni tips på forum för rollspelare i sthlm?'

GOSH

Poseur

Swashbuckler
Välkommen till forumet!

Men tyvär vet jag nog inget bättre forum för eonspelare än just detta.
Vart du kan få tag på spelare vet jag inte heller, men du kan ju alltid försöka "visa" dina jobbarkompisar och flickvän hur man spelar. Först faktiskt förklara och sen köra en spelkväll.

sveok kanske kan ge tips om föreningar i sthlmsområdet som spelar rollspel.

/poseur vet hur svårt det är att hitta spelare

Arfert

Facit
Äh, alla vet ju att EON är för göteborgare och liknade individer... här i Stockholm spelar vi D&D eller lokala spel.. som Saga. :gremgrin:

..nej skoja bara.. hoppas du hittar en spelgrupp snart. Borde ju finnas Stockholms-baserade Eon-spelare här på forumet kan man tycka... det säljs ju trots allt en hel del Eonböcker på SF-bokhandeln.

mr_si

Warrior
här borde du kunna hitta rollspelare iallafall http://www.dragonslair.se/
har själv haft många härliga spelkvällar där:)
Om du inte är allt för gammal vet jag att kyrkan i Skogås har rollspel varje onsdag bland annat EON men är du över 25-30 kommer du vara väldigt mycket äldre än de andra där.

gizmo

temporary sunshine
Jag har aldrig spelat EON, men kunde tänka mig testa kanske en gång. Kan bara lördagar och söndagar och är rätt så upptagen fram till sommaren, men en testkväll kunde nog passa in någonstans.

Också hade vi nyligen ett tråd där någon startade en EON grupp. Så vitt jag vet har de redan fyllt spelgruppen men sade att de skulle höra av sig om de skulle få behov av spelare igen.
De verkar vara ganska unga, omkring 20 år, och spela i Värmdö kommun.

Kanske är det värd att du tar kontakt med dem, det gamla trådet (från februari) hittar du här:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post641115

Giz.