Nekromanti Eon-Titlar?

Ingtar

Veteran
Jag undrar vad tre titlar står för(betyder)?
Det vore snällt om ni kunde hjälpa mig.

Baron?

Friherre?

Markis?

lijat

Swordsman
Jag undrar vad tre titlar står för(betyder)?
Det vore snällt om ni kunde hjälpa mig.
Baron?
Friherre?
Markis?
Det beror på i vilket land det är olika i consaber och soldarn.

baron
är i både consaber och soldarn en jordägande adelsman som ärver sin mark lyder under en greve är den lägst titteln som en adelsman kan ha om han har en tittel

friherre
vet inte tror det står i consaberboken

makris
i soldarn är det en baron som har sitt län i solds kronomarker och därför lyder under konungen i andra led istälet för tredje.
i consaber är det en adelsman som förvaltar en stad och då han bara förvaltar är titteln inte ärftilig.

Foggmock

Myrmidon
Tre bokstäver åt dig mannen:

S - Ö - K.

Detta har varit uppe tusentals gånger innan. Krille har säkert svarat tre eller fyra gånger, lika ypperligt varje gång.

Helmgast
Fria och goa gubbar

Detta finns att läsa om i Encyklopedia Mundana:
Friherre är en västmarksk titel som motsvarar den sabriska godsherren. Den sabriska godsherren är den som förvaltar, men inte äger ett stycke mark (vilket baronen gör).

Kiridon

Veteran
I soldarn har kungen hertigar som förlänar och äger mark i soldarn. Dessa hertiga har under sig grevar som i sin tur äger och förlänar mark innom hertigdömmet. Grevarna har i sin tur baroner som äger och förlänar i gevendömmet.

Kungen har också mark som inte har hertigar utan grevar direkt underställda kungen.... dessa kallas för markiser.

Vad geller friherrar så används det mestadels av de rika och förnäma i Asharien där adeln inte har någa särskilda privilegier över den gemene mannen och tar då oftast sig en egen ärftlig titel (typ markis,baron,greve eller i många fall Friherre) :gremsmirk:

lijat

Swordsman
Kungen har också mark som inte har hertigar utan grevar direkt underställda kungen.... dessa kallas för markiser.
Grevarna i solds kronomarker (landområdet som soldarns kung själv agerar hertig för) kallas för Markgrevar det är Baronerna som kallas Makriser.