Nekromanti Eon utomlands?

Belkor

Veteran
Vad jag vet så säljs eon redan i Norge och Danmark, MEN, finns det några planer, från Neogames sida, på att pröva nya vidder?

Den specifika frågan lyder: Har ni (Neogames) några planer på att publicera EON utomlands? (Bortse från Norge och Danmark där det redan finns)

Gastono

Hero
De söker översättare på hemsidan och enligt den har de redan någon/några men jag vet inte när det blev skrivet...

Honken

Hero
Vad jag vet så säljs eon redan i Norge och Danmark, MEN, finns det några planer, från Neogames sida, på att pröva nya vidder?

Det fanns planer att i samma veva som man introducerade Eon dataspelet skulle man även ge ut en engelsk översättning av rollspelet. Vad jag förstår så dog det projektet i samband med att dataspelet.

/Honken - Som iofs tror det finns fler som kan ge bättre svar än det jag givit.

Wictor

Warrior
Neogames i KK??? lite OT

Kanske inte riktigt har med tråden att göra, men jag slänger in det här ändå. Min kompis var på SF-bokhandeln i Stockholm häromdagen och där fick han höra av en av de anställda att Neogames förmodligen skulle gå i konkurs snart och att Barbarer och Människofolk med största sannolikhet skulle bli den sista modul som släpptes. Jag har inte hört detta någon annanstans ifrån och undrar lite smått huruvida det stämmer.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Neogames i KK??? lite OT

Kanske inte riktigt har med tråden att göra, men jag slänger in det här ändå. Min kompis var på SF-bokhandeln i Stockholm häromdagen och där fick han höra av en av de anställda att Neogames förmodligen skulle gå i konkurs snart och att Barbarer och Människofolk med största sannolikhet skulle bli den sista modul som släpptes. Jag har inte hört detta någon annanstans ifrån och undrar lite smått huruvida det stämmer.
Låter inte rimligt, eftersom de fortfarande har författare och tecknare aktiva på projekt som bestialiska folk och västlanden.

Sen vet jag inte om Eon dör även om Neogames kursar. Eftersom det är såpass uppbyggt på frilansare finns det ingen anledning att det inte skulle kunna drivas vidare i lägre takt på hobby/deltidsbasis, som Järnringen, Rävsvans och Riotminds. Särskilt eftersom allt material är copyright Carl Johan Ström och därmed inte kan bli uppköpt vid en eventuell konkurs. Om jag fattat saken rätt.

/Joel

Rickard

Urverk speldesign
Upphovsrätt OT

"Särskilt eftersom allt material är copyright Carl Johan Ström och därmed inte kan bli uppköpt vid en eventuell konkurs."
Copyright finns inte i Sverige.. Däremot något som heter "upphovsrätt".. Upphovsrätt får man automagiskt på allting man skriver.. CJS får det på det som han har skrivit och alla frilansskribenter får det på allt det dem har skrivit..

Upphovsrätten kan aldrig ändras.. Om du har målat en tavla så är det alltid du som har skapat verket och det går aldrig att ändra på.. Däremot så kan man överlåta den ekonomiska upphovsrätten till andra.. Det är det som frilansarna har gjort till Neogames.. CJS har inte upphovsrätt på deras saker.. Han äger bara de ekonomiska rättigheterna (och antagligen bara till ett visst antal upplagor)..

Varumärken (som Eonlogan - om den nu är skyddat) och liknande kan också säljas vidare..

Så det där som jag citerade från dig är bara skitsnack.. No offense..

/Han som kan säga att han inte är jättehaj på upphovsrätt och för de som är intresserade kan läsa mer på denna sida

Hunk

Hero
Re: Neogames i KK??? lite OT

Jag tog mig en titt på Neogames årsredovisning för 2003 (det är ibland en fördel att ha tillgång till samtliga årsredovisningar som inlämnats till Bolagsverket på jobbet) och bedömer, baserat på en snabb analys av årsredovisningen, att konkursrisken torde vara i det närmaste obefintlig, såvida varulagret inte var fullständigt felvärderat eller att bolaget har gått riktigt uruselt under 2004.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Upphovsrätt OT

Där ser man. Det är gott att bli rättad. Åtminstone när man har fel.

/Joel - borde gjort en åtbörd till att kolla upp saker innann tjötade loss i inlägg om 'et.

Blasphemy

Swashbuckler
WTF?!!!

Förvåning....

Förvåning av att något ägg på SF-bokhandeln i Stockholm står och pratar om saker och ting som att han inte har någon aning om?!

Kan försäkra att Neogames inte är påväg i Konkurs. Eon III har sålt jättebra och det arbetas på en mängd nya moduler. Bland annat:

Bestialiska folk
Thalamur
Västlanden
Jargien
samt
Demoner.

Och detta bara till Eon... Alla dessa moduler kan vi dessutom vänta oss i butik relativt snart. Hmmm oki Jargien kanske kan bli något försenad... eller vad säger du CJS?? :gremsmile:

Hjalle

Swashbuckler
Re: WTF?!!!

Bestialiska folk
Thalamur
Västlanden
Jargien
samt
Demoner.
Krigsherren?

Alla dessa moduler kan vi dessutom vänta oss i butik relativt snart.
Hur snart då? :gremsmile: Är "snart" 'innan året är slut', är det 'inom några månader', eller är det 'innan 2006 är över'?

-Hjalle, nyfiken och modulsugen.

Gastono

Hero

Haha, då var detta ur världen (alltså rollspel.nu)...

Till Hjalle, ta en titt på realeseplanen för en "fingervisning" om när modulerna är ute...
Ta den iof med en nypa salt men den ger dig ett ungefärligt tillfälle, tror att de majoriteten av dessa som Blashemy nämnde är ute innan 2006 eller iaf i det tidigaste laget av 2006.

Blasphemy

Swashbuckler

Ja Krigsherren ligger såpass långt fram att jag glömt bort den helt.... Damn.... Fast det är CJS som har handen på den.

Jag tror att alla dessa moduler som jag räknade upp kan komma ut i år. Kanske inte Jargien... och hur det går med Västlanden får ni fråga Ymir om...

Hjalle

Swashbuckler

Kanske inte Jargien... och hur det går med Västlanden får ni fråga Ymir om...
Ymir, hur går det med Västlanden? :)

-Hjalle, vet ungefär, men ändå...

Hjalle

Swashbuckler

Till Hjalle, ta en titt på realeseplanen för en "fingervisning" om när modulerna är ute...
Ta den iof med en nypa salt men den ger dig ett ungefärligt tillfälle, tror att de majoriteten av dessa som Blashemy nämnde är ute innan 2006 eller iaf i det tidigaste laget av 2006.
Ta en titt på releaseplanen? Skämtar du eller? :gremsmirk: Alla utom Krigsherren, som sägs komma ut under 2005:s första kvartal (dvs inom en vecka...), är 'Ej fastställd'a. Tack för rådet. Men det var inte vidare bra. :gremwink:

-Hjalle, tycker.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Varför förvånad? Rykten uppstår hela tiden om allt i samhället. Det är inte ens säkert (om ens troligt) att det är någon av de anställda som har sagt det.

- Vulf

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Säkra källor säger att...

...anställda på spelbutiker har en stark tradition av att snacka goja om spelbolag.

Jag vet inte hur många gånger jag hört eller läst "jag pratade med en kille på spelbutik X som sa att... (fyll i bisarrt rykte här)".

Så det bör inte förvåna någon. :gremlaugh:

M.