Nekromanti Eon vs Drakar6

Dizzy

Veteran
På drakar-sidan är det många som verkar tro att Neogames kommer att bli utkonkurrerat... Skulle inte tro det va?

Carolus

Veteran
Det får vi inte hoppas/images/icons/smile.gif
Jag vet inte hur mycket nya D&D skiljer sig från det gamla, men utifrån min åsikt om D&D tror jag inte att Eon-spelare åtminstone kommer att ersätta Eon med D&D. Känslan i spelen är för olika IMHO. Möjligt att det blir en nergång av Eon direkt efter släppet av D&D men det reder nog upp sig.

Melius frangi quam flecti

Johan K

Gammal & dryg
Det tror jag inte heller, men DoD v.6 kommer att bli ett bra alternativ omm an inte gillar Eon.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Vindhand

Myrmidon
Nyrekrytering

Det bästa som kan hända för alla inblandade är om DoD slår bland nybörjare. I stället för att slåss om en liten kaka kan man gnabbas om en stor :)

Det sagt så tror jag att NeoGames kommer må bra av litet konkurrans. Vem vet... kanske kommer de passa en utgivningstid någon gång /images/icons/crazy.gif

Virocon

Swordsman
Re: Eon härskar

Eon kommer alltid att leva vidare, oavsett konkurrens. Det värsta som kan hända skulle väl vara att Japan köpte upp det i så fall...

Dilandau

Myrmidon
Jag är övertygad om att DoD6 kommer att bli en succé. Speciellt bland de som brukade spela pre-Chronopia DoD.

Tearlach

Warrior
Re: Eon vs Drakar6 OT

IMHO=In My Humble Obinion
det är ett tillägg som används för att ge ett intryck av ödmjukhet.
för det mesta används det för att markera att detta är den skrivandes egna åsikt och därmed inte ett nödvändigtvis ett obestridligt påstående.
lite av "så här tycker jag och ni behöver inte hålla med"

Tearlach: så som han har uppfattat det.

Sodivra

Champion
Öh, om DoD 6 är bättre än EON så är väl det bara bra? Va? (Man vill ju spela dom bästa rollspelen.)

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)

Johan K

Gammal & dryg
Re: Eon härskar

Självklart så kommer Eon att leva vidare. Men det dröjer innan det får samma status som DoD(dock INTE Chronopia).

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

ripperdoc

Myrmidon
Tror inte det är något problem. Men man vet aldrig.
Med risk att göra DoD spelare sura (ta inte illa upp) så är det IMHO ett uselt spel, och även om v6 är bättre skulle inte jag vilja spela det. Risken är dock att det finns alldeles för mycket folk som inte tycker som jag :)-)) och därmed spelar DoD istället....

/RipperDoc - huga!

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Tark Arak

Veteran
Så brukade jag också säga, men nu har jag börjat tröttna på Eon och jag måste säga att DoD inte är sååå illa som jag tyckte när jag var eld och lågor över Eon.

TF

Arv och miljö.

Dilandau

Myrmidon
Re: adress?

www.riotminds.com Och det är inte Chronopia 2. De överger den världen fullständigt och går tillbaka till mer klassisk fantasy.

Dilandau

Myrmidon
Jag har visserligen inte spelat DoD sedan Nidland-boxen kom ut, men jag har aldrig upplevt det som ett uselt spel. Kan du vara god att motivera varför du tycker att det är så dåligt?

Vindhand

Myrmidon
Med risk att göra DoD spelare sura (ta inte illa upp) så är det IMHO ett uselt spel, och även om v6 är bättre skulle inte jag vilja spela det.

Uselt? Det var hårt... Varför tycker du så?

Ezping Orm

Hero
"..och även om v6 är bättre skulle inte jag vilja spela det.."

Varför inte? Du har ju ingen aning om hur bra det skulle kunna vara.

Ezping Orm