Nekromanti Eon2 igen

Eon2

Veteran
Hej jag undrar om det är värt att köpa eon2
justdet jag hade en fråga till om man ska köpa en modul till eon vilken ska man välja ok bara en sak till consebar modulen eller asharien soldran

D.L

Boboliwsy

Warrior
Om man ska köpa Eon 2 undrar jag oxå...
Vad du ska köpa för Eon modul beror väl på vad du är intresserad av, men jag föreslår Magi & Mystik eller Krigarens väg till att börja med, om du inte har några.
Valet mellan Asharien/Soldarn och Consaber beror väl naturligtvis på vilken du är mest intresserad av, men jag tycker Consaber är bättre, även om Asharien/Soldarn är bra oxå...

/Boboliwsy

G

Guest

Guest
Jag köpte Eon II nyligen... och jag skulle inte säga att man inte klarar sig utan den (möjligen vikterna), men den kan vara bra att ha (alla fel ska vara borta).

Vad gäller A&S eller Consaber tycker jag absolut att A&S är bättre att börja med om man inte har råd med båda. A&S har uppslag till äckligt många äventyr, men å andra sidan gäller det Consaber också.
Om spelarna kommer att behöva vapen (och de inte är adliga) är det ingen större idé att spela i Consaber.
Och om du inte har några regler för sjöfart, eller åtminstone idéer om hur det hela funkar, kanske du inte ska vara i Consaber. De är ju trots allt rätt utvecklade vad gäller fartyg och sånt.
A&S har en lite friare miljö att spela i jämfört med Consaber.

Nu kommer jag inte på mer om de modulerna... men jag föreslår iaf A&S.

Religioner är också en väldigt bra modul... mycket bättre känsla i spelet!

Bäver

Veteran
Jag hade (har) Eon deluxe...jag köpte eon2 ifrån neogames, och jag tycker att köpet var ett bra sådant....alla fel har rättats och en del tilläg som örter, sjukdommar och även ett s**t BRA avsnitt om hur man spelledar och skriver äventyr... om modulerna vet jag inte för jag har bara A&S...

Bards you are,
Bards you will be,
Bards you have alwayls been!

Consaber, helt klart. Där finns det beskrivningar om riddare och och adlig etik och moral. Det står också hur borgar är uppbygda. Consaber är ett utmärkt äventyrsställe där det finns mystik, riddare, thalaskier, sjömän, mörka kulter osv. Asharien är bara ett slött bondesamhälle och Soldarn är en blek, bondisk kopia av Consaber. Det är som att jämföra medeltida England med medeltida Danmark.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Bjorn

Hero
Re: Something's rotten in Denmark...

Jo tack... Danmark var nog ett kul land på den tiden. England hade ju dessutom rätt starka influenser från Danmark under den tidiga medeltiden. (Som ju alla som spelat "Britania" bör veta.)
Legenden om Beowulf utspelar väl sig oxå i danmark?

Åså en liten nitpick:
Something is rotten in the state ofDenmark
Ska're va tror jag bestämt.

Hade själv förmånen att få se Hamlet på orginalspråk härom veckan när Royal National Theatre of London gästspelade i stockholm. Den var nästan o t ä c k t bra.
(För er som inte kan se den på scen så bör ju Kenneth Brannaghs version från nå't år sedan finnas på video... REKOMENDERAS!)

/Bjorn

WHaLe

Hero
Om du har alla bra moduler är eon2 ett bra köp. Jag skulle hellre rekommendera att du köper båda Consaber och A&S än att satsa på eon2 och den ena av dem..

Ojdå detta inlägg borde hamnat direkt under Eon2:s fråga, men ibland gör man misstag..
WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by whale on 2000-12-14 22:51.</EM></FONT></P>