Re: Ursäkta mig?
Jaha du Freelancer, sällan ser jag inlägg som ditt här. Du irriterar verkligen mig på flera plan, så nu ska vi se. Jag hoppas verkligen att någon på Neogames också ser detta, kanske är du en Neogames anställd Freelancer? Det låter ju nästan så.
Nya regler? Låt oss ta en titt på de "Nya Reglerna."
Den förbättrade rollpersonsgenereringen? Skräp, behöver jag dessa redan enkla regler förenklade? Nej. Behöver jag ålderstabeller för dvärgar och alver? NEJ, inte om jag redan äger dessas två rasböcker!
Regler för hur man förbättrar rollpersonens attribut genom träning? Även dessa ett praktexempel på en miss i de första reglerna, borde vara gratis på hemsidan för oss som redan har köpt EON 1!
Tillägg bland yrkena? Även detta, ett skämt. Har redan en massa nya yrken i de olika böckerna att välja mellan, har ngt tillkommit som inte finns nån annanstans, se ovanstående rekommendation.
De nya färdigfheterna? Ja dessa verkar ju verkligen helt ovärdeliga! Förutom att de flesta säkerligen kan återfinnas i andra böcker (Mekanik i Dvärgar t.ex.), så låter dessutom de nya färdigheterna tämligen värdelösa, eller också är det sådana som jag redan har eller kan hitta på själv.
Det nya Skadesystemet?? Det har jag redan, Krigarens väg är i min ägo!!!
Förtydliganden och korrigeringar i magireglerna? Eh va? Är det ngt som inte fungerar, borde det inte vara deras skyldighet att ge ut en errata, hallå?
De förbättrade shamanreglerna som gör shamaner mer balanserade? Dessa borde givetvis släppas gratis på deras hemsida om nu de gamla reglerna fallit till föga!
De nya utrustningslistorna? Ohh, viktangivelser på all utrustning! Total idioti, med tanke på att det är ett spel där utmattning spelar stor roll borde det anses som helgerån att det inte fanns där till att börja med!
De nya tillverknings reglerna för att göra bättre föremål? Äntligen nåt som jag vill ha! Men är jag redo att köpa dessa regler för 250 spänn, regler som troligtvis inte upptar mer än en sida? NJAE.
Regler för hur man reparerar vapen? Zzz. Kom igen, hur intressant kan dessa reglerna vara? Varför skulle jag behöva specifika regler för detta? Det är detta som SL är till för, hört talas om honom?
Giftreglerna? Även detta, otroligt nog, något jag verkligen skulle vilja ha, men hur stor del av EON II upptar dessa, en sida? Två? Kanske tre om jag har tur, återigen NJAE.
Sjukdomsreglerna? Måttligt intressant, känns som om jag kanske överlever dagen utan dessa stimulerande regler...
Örter och droger då? NJAE, får nog upprepas, se Giftreglerna ovan.
Det HELA kapitlet om hur man spelleder? Hmm, tja som jag redan konstaterat äger jag alla böcker till EON sedan de kom ut och har spelat och spellett i flera år, dessutom så har nästan varje rollspel jag nånsin sett innehållit ett kapitel om just detta, har jag måhända läst det förut?.
Tips om hur man skapar rollpersoner, PRECIS så som man vill ha dem!? Skojar ni med mig? Det gör ni va? Erkänn nu Neogames. Det absolut dummaste jag någonsin hört.
Referenslista över litteratur och filmer? Hmm, ska vi se här, detta känns igen... Kan det bero på att det redan finns i EON deluxe, som jag, hör och häpna, redan äger? Eller är det för att jag läst sådana här listor i en massa andra rollspel? I vilket fall som helst, inget som intresserar mig.
Den grundläggande informationen om stridskonster? Jaha, är det måhända klippt och klistrat ur EON deluxe kanske? Dessutom så äger jag ju redan Krigarens Väg, hoppsan!
Det unika konceptet med ett index kanske, är det det som ska få mig att lägga ut 250 kronor på EON II? Ni behöver inte hålla andan på att få höra svaret ty jag låter min tystnad tala för sig själv här: ........ ......... ..........
Det nya rollformuläret? Eh, njae, det kommer nog snart nog till butikerna i ett block och då måste jag gå och köpa det för att de gamla rollformulären, de går helt enkelt inte att använda till EON II. Eller? Är det så? Om inte, så klarar jag mig nog med det blocket med rollformulär jag redan inhandlat...
Jaha, så var det med det. Hela 20 punkter med nyheter i EON II avhandlade och hur många ville jag ens ha, hälften, nja var det ens så många? Och hur många var det jag kände att jag kunde tänka mig att betala för och som inte borde ges ut gratis av Neogames för att de klantat till de ursprungliga reglerna? Var det två? Nej det var faktiskt tre. TRE (3) hela punkter av 20 nyheter i EON II som jag vill betala för. Sen var det ju det där med att få en ny bok också och till det vill jag bara säga: Att min inbundna EON deluxe bok ser fortfarande likadan ut, som dagen då jag köpte den och min kompis som har en vanlig EON 1 bok, den är i helt ok skick. Så en eloge kan iafl Neogames få, för de hållbara regelböckerna som helt eliminerat mitt behov av en ny!
Och du Freelancer, vet hut. Att dra en slutsats att någon är snål bara för att de inte pissar mynt och skiter sedlar som du verkar göra, det är verkligen lågt. Så håll din mun stängd om vill kasta ur dig sån skit, för du har väl inte en aning om hur mkt pengar vi andra har. Förövrigt så är ditt argument ganska lamt. Köp EON II, för det är förbättrat! Snicksnack, de har lagt till lite dravel och grejer som borde lagts ut gratis till oss som lagt ner tusenlappar på deras grejer och sen lagt till en gissningsvis 5-6 sidor med intressant köpvärdigt material och sen vill de lura oss som redan har böckerna att gå o köpa det också. Irriterande är det, inget mindre.