Nekromanti Eonbiblioteket

Krille

Super Moderator
"Ett försök att samla så mycket material till Eon som möjligt har nu inletts."

Om du tänker använda material på andras sidor, glöm inte att fråga först, innan du använder det.

När jag har laddat färdigt sidan...

...Så står det "Done, but with errors on page". Jag vet inte riktigt vad som är fel, men 'Strid & Regler', 'Äverntyr', 'Hjälp / Ideér' (där accenten f ö ligger på fel e), 'Fil arkiv (som f ö ska vara ihopskrivet)' och 'Länkar' är oklickbara.

Mycket bra initiativ!

Mvh Vicor Palm...

...Som passade på att korrläsa samtidigt som han informerade om fel.

T-RED

Warrior
Självklart måste man fråga först.
Det är ett utav "probblemen" man aldrig ska gå runt.

T-RED

Warrior
Re: När jag har laddat färdigt sidan...

Mysko det där med errors men men.
Vad gäller de oklickbara länkarna så kan jag meddela att de ska vara så tills jag får tag på material för att fylla de resterande sidorna.
Jag ber om ursäckt för diverse stavfel men det är sånt som händer skall försöka rätta till dem så fort jag kommer hem idag.

Det är inget att be om ursäkt för

Jag sade inte det som något nedlåtande, utan gjorde det för din skull. Det är ju din sida, och endast du och vissa lagar bestämmer över den. Du får gärna ha det som det är för mig, jag bara tänkte att du ville ha sidan skriven på korrekt svenska.

Men som sagt: Mycket bra initiativ! Det var ett tag sedan någon gjorde en Eonsida sist.

Mvh Victor Palm...

...Förklarar sig.

DAKRilla

Hero
Frames

Frames är inget vidare att bygga sidor med. Ett tipps är att använda tables eller helt "plana" sidor istället, för resultatet blir både bättre och vackrare, samt att det faktiskt är lättare att få till (så att det blir rätt och fint). Just nu så så öppnas t.ex. Filarkiv i sidomenyn, ett del som är typiskt för just frames. Dessutom klarar vissa webläsare inte av frames, och det är ju trist att stänga dem ute.

För övrigt så pekar länken till regelsamlingen på någon fil som ligger i din hårddisk.

Peder

Veteran
Isärskrivningspolisen!

Lite fler skrivfel då, om du orkar och vill ändra :gremwink:
På första sidan:
Namngenerator - inte namn generator.
Nya regler:
Regelsamling - inte regel samling.
Filarkiv:
Värdshusnamnsgenerator, eller namngenerator för värdshus.
Likaså Dvärgnamnsgenerator (Namngenerator för dvärgar eller Generator för dvärgnamn )

Hoppas du inte tar det personligt, jag är nog överkänslig mot isärskrivningar.
Det är knappast ditt fel, men du får lida lite för det =p

(PS. Är det bara jag som som har blivit petigare,
eller blir det mer och mer vanligt med isärskrivningar rent generellt i Sverige?)

Duddmannen

Hero
Re: Isärskrivningspolisen! [OT]

Är det bara jag som som har blivit petigare,
eller blir det mer och mer vanligt med isärskrivningar rent generellt i Sverige?
Det har blivit vanligare.

/Duddmannen

Antagligen för att vi hör mer och mer engelska runt om kring oss.

Mvh Victor Palm...

...Traskar ut från OT-landet.

Duddmannen

Hero

Kanske det. Men än troligare förklaring är att man helt enkelt inte vet hur det skall vara och tycker att orden "ser för långa ut". Det är ju inga problem när man pratar, utan det är specifikt skrivspråket som det är strul med.

/Duddmannen
Hellre än brunhårig sjuksköterska än en brun hårig sjuk sköterska.

T-RED

Warrior
Re: Frames

Hmm tja frames är väll en smaksak själv föredrar jag att ha alla menyer lättåtkomliga särskilt om det är mycket text som ska bläddras igenom.
Att en del användare inte har webläsare som inte klarar frames är iofs ett problem men inte svårare att fixa än att gör så man kan välja med eller utan frames något jag kan ordna så fort det finns så pass mycket material att det kan vara nödvändigt men som det är nu så låter jag nog bli.
Angående filarkiv i sidomenyn så får åtminstonde inte jag något problem med det men det kan ju vara nått jag inte tänkt på.
Problemet med regelsamlingen borde vara ett minne blott om bara fem minuter (kl. 22:20)

kitty

Veteran
Re: Isärskrivningspolisen!

nej du har rätt... särskrivningar HAR ökat o jag är lika allergisk själv! jag tror det beror mycket på engelskan... där har man en tendens att skriva isär där vi svenskar ska skriva ihop...

Språkpolisen Kitty

Solinde

Veteran
Re: Frames

Man kan iofs göra sidor med enbart tabeller, men ändå ha samma meny överallt med php eller shtml. Men det är förstås en smaksak, precis som du sa.

Vad som däremot är lite störande är att sidan inte fungerar något vidare i 800x600. Dels så får inte hela logon plats ("Eon bibliotek" och ett halvt e är allt som syns. F ö borde Eonbiblioteket vara ett ord.)
Dessutom får man scrolla i sidled för att se längre till höger än dvärgen.

DAKRilla

Hero
Flashback eller Flash Back (ANT)

Båda kan betyda samma sak, d.v.s. en tillbakablick (ofta i minnet).

Bjorn

Hero
På Engelska ska man ju särskriva!

Flash Back är ju uppenbart inte svenska utan engelska och på engelska är det ju helt ok att särskriva. Faktum är att det i många fall är helt fel att skriva ihop orden. (Kanske inte dock i detta fall då "flashback" tror jag är ett riktigt ord.)

/Bjorn