Hej alla högt ärade troll och knytt.
Och nej, ni (mina spelare (Tearlach, Tismae mm)) ska inte läsa detta.
Jag har äntligen lykats lura i väg mina spelare på en båt. Just nu färdas dom över de stora haven utan att veta vart dom ska, enda ledtråden dom har är en liten kristalkub med en röd pil i som pekar mot sydväst. Kuben fick dom tag på tidigare i kampanjen och dom anar att desinationen är ett urgammal stad bygd av alver.
Frågorna är följande:
1. Förslag på skojsiga "out of kampanj" händelser på vägen? Har redan blandat in en skum person vars blick alverna i gruppen alldrig känner (vilket gör dom rätt närvösa ).
2. Staden är mycket riktigt en skitgammal alvstad från några (vet inte när alverna drog) eoner sedan, men har hållits i någerlunda skick med hjälp av magi. Men alla vet ju att inget varar för evigt, så hur eroderad bör staden vara? Och föresten, den ligger under vatten.
3. Sjöodjur. Har ni några på lager? Meningen är att dom skall utforska staden lite och få mersmak varefter Herr odjur ger vistelsen ett abruppt slut. Överlava kommer dom att göra (dvs odjuret kommer inte äta upp dom, bara tugga lite) om dom kan simma bra. Det är även rätt bra om odjuret dör så att dom vågar sig tillbaks vid senare tillfälle.
4. Därefter kommer kapittlet : "trummor i djungeln" .
Men där behövs ingen hjälp.
Tack på förhand!
Mvh Vätten
Och nej, ni (mina spelare (Tearlach, Tismae mm)) ska inte läsa detta.
Jag har äntligen lykats lura i väg mina spelare på en båt. Just nu färdas dom över de stora haven utan att veta vart dom ska, enda ledtråden dom har är en liten kristalkub med en röd pil i som pekar mot sydväst. Kuben fick dom tag på tidigare i kampanjen och dom anar att desinationen är ett urgammal stad bygd av alver.
Frågorna är följande:
1. Förslag på skojsiga "out of kampanj" händelser på vägen? Har redan blandat in en skum person vars blick alverna i gruppen alldrig känner (vilket gör dom rätt närvösa ).
2. Staden är mycket riktigt en skitgammal alvstad från några (vet inte när alverna drog) eoner sedan, men har hållits i någerlunda skick med hjälp av magi. Men alla vet ju att inget varar för evigt, så hur eroderad bör staden vara? Och föresten, den ligger under vatten.
3. Sjöodjur. Har ni några på lager? Meningen är att dom skall utforska staden lite och få mersmak varefter Herr odjur ger vistelsen ett abruppt slut. Överlava kommer dom att göra (dvs odjuret kommer inte äta upp dom, bara tugga lite) om dom kan simma bra. Det är även rätt bra om odjuret dör så att dom vågar sig tillbaks vid senare tillfälle.
4. Därefter kommer kapittlet : "trummor i djungeln" .
Men där behövs ingen hjälp.
Tack på förhand!
Mvh Vätten