Nekromanti Eonforumets största problem

Ackerfors

Alas, your rapids!
Länkar? [ot]

Hmm... du ska inte pressa in lite fler länkar när du ändå håller på? :gremwink: Åtta stycken länkar som vad jag kan se inte har något med något att göra är ganska tufft. Fast jag måste erkänna att en del av länkarna var coola! :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ta't lugnt

Att utnämna moderatorer är redaktionens sak, och jag har redan sagt att vi redan har två tillfrågade efter forumträffen i Umeå. Tackar dessa nej kan vi börja fundera på att utse fler moderatorer om vi bedömmer det som en lämplig åtgärd för Eonforumet (och det gör jag, åtminstone).

Helt enkelt...ta inte ut händelserna i förväg. Ett flertal redaktörer har fortfarande inte uttalat sig i frågan Eonforumet.

- Ymir, manar till avvaktande

Helmgast
Re: Kort, kanske drastiskt, förslag.

Fast Helig härskare passar ju bättre med mitt nick. Synd bara att det är så förbaskat långt dit...

// avatarex, smickrad av berömmet

Helmgast
Re: Ta't lugnt

Äh, det ÄR lugnt. Jag blev bara lite rörd över att folk ville ha mig som moderator. Det var tom Sereg, som är moderator som började allt.

Jag har inga ambitioner, jag blev bara smickrad. Så det är lugnt. Ska bli kul att se vilka de nya moddisarna blir.

Fast man kan väl erkänna attt det ibland lockar att låsa en å annan tråd... :gremwink:

Azagthoth

Myrmidon
Re: Nej, jag tror inte på nån delning.

Alla forum som diskuterar rollspelsgenrer har skapats för att vi har ansett det vara ett behov för dem, till exempel skräck och SF. Inget av spelen inom dessa kategorier är tillräckligt stort för att kunna hålla i ett eget forum, men tillsammans bildar dessa genrer en tillräckligt stor skara för att kunna driva ett forum.

Vill man skriva någonting som har med rollspel att göra men inte vet var är faktiskt Rollspelsforumet det bästa alternativet.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Länkar? [ot]

Jooo de hade visst med saken att göra :gremsmile:

T ex så är Avatarex en cyborg (som ljudfilen klargjorde), och så när jag glömde det där så är jag ju en "learning computer" (dvs inte fullärd ännu så jag får vara korkad), och så är jag för kass för det (it doesn't work that way)... osv, det får mer effekt när man får höra det av Arnold :gremwink:. Som ett bevis på att det verkligen är så. Jag menar - säger du emot Arnold eller? :gremshocked:

(P.S. Det kallas aktiv studieflykt.)

Nå, sluta med OT-andet nu, *smälla på fingrarna*.

Azagthoth

Myrmidon
Re: Lätt val: Avatarex! [NT]

Det är en smula poänglöst att rekommendera personer. Vi tänker inte ha någon slags omröstning i saken, vi väljer de personer vi tycker är lämpliga.

Kimon

Swordsman
Re: Avatarex!

Nej, Kimon (och walium, osv, som tror att jag har några slags onda maktkonspirationsteorier), jag är för kass för det, för besatt av att posta bröstbilder...

Ett sådant påstående får inte göras utan uppbackning... :gremwink:
I dare you.... :gremcool:

...men jag hade kunnat tänka mig att göra mitt bästa om jag kunde...

Homer Simpson sa: "Trying is the first step to failure". Även om uttrycket har sina poänger så tycker jag att det är felaktigt. Särskilt i det här fallet.
Dessutom vill jag minnas att någon någon hade ett förslag på tio moderatorer...

(det var verkligen "relax", och inte "don't worry" )

"Oroa dig inte", alla får göra fel, "Ta't lungt"... :gremcool:

Ah, förresten, hur blir det med uppdelningen? Ingenting? Ditchat? Inte ens på prov?
Sticky-grejen då?

Jag är för Sticky, men något tveksam till uppdelning.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Kimon!

"Dessutom vill jag minnas att någon någon hade ett förslag på tio moderatorer..."

Nä, nu måste jag bara besserwissra mig lite, och du kom i min väg
Blame yourself! Tänk på att Arnold backar upp mig.

Citat (haha, jag citerar mig själv, oh my god, for fucks sake, osv, skit samma):

..."slår vad om att det finns ett tiotal frivilliga (bland annat jag) på Eon-forumet som skulle kunna tänka sig att hålla koll på ett av de tre forumen."

Detta förutsätter alltså att det blir en uppdelning på tre forum, och för att avlasta Ymir och Naug från hela bördan hade jag då (om det blir tre olika Eon-forum, vilket det inte blir... haha!) kunnat tänka mig att göra en insats om någon ville det (vilket ingen vill... haha!). Liksom, man ska inte kritisera nåt om man inte själv är beredd att göra något åt det utan bara väntar sig att det ska hända. Och nu blir det ingen uppdelning ändå så... så de så :gremsmile:. It doesn't matter. Så mycket liv för en liten parentes. Pfff. Skärpning. End of story.

"Jag är för Sticky, men något tveksam till uppdelning."

Woot! Vad är det här för... Clinton-moral?? :gremshocked: Först säger du så här: "Håller med. Främst för att vi inte använder Mundana som spelvärld." (i svar till att jag tycker att uppdelning är en bra idé), och sen... tveksam... din... svikare...! :gremsmile: You surrendered to the dark side...! Argh!

Hm, just ja, bröstbilderna... säg inte att du missade det - gissa vem som fick sin flickvän att skriva "I love neoGames" under bröstet och låta mig fotografera det?? :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:
(neeeejdå, det är inget skumt i görningen :gremwink:)

Kimon

Swordsman
Inte ens Storuggla är så här ot.... [OT]

Nä, nu måste jag bara besserwissra mig lite, och du kom i min väg Blame yourself!

I'm always in your way... For... I am... Logic.

Woot! Vad är det här för... Clinton-moral??

Men ärligt... finns det någon högre moral än Clinton-moral? :gremcool:

Först säger du så här:...

I did not have sex with that woman...

och sen... tveksam... din... svikare...!

Pja, jag sa inte nej, jag sa att jag var tveksam. För övrig kommer jag att debattera skolpolitik i riksdagen på Fredag, ni är alla välkomna. :gremgrin:

You surrendered to the dark side...! Argh!

Det var länge se'n ju!

Hm, just ja, bröstbilderna... säg inte att du missade det - gissa vem som fick sin flickvän att skriva "I love neoGames" under bröstet och låta mig fotografera det??

Du ljuger!!! (men du har chansen att krossa mig igen om du postar länken......................) :gremgrin:

marcuslinder

Veteran
Re: Lätt val: Avatarex!

Det är en smula poänglöst att rekommendera personer. Vi tänker inte ha någon slags omröstning i saken, vi väljer de personer vi tycker är lämpliga.
Jag förstår. Resonerade som så att det knappast kunde skada att berätta att en person förtjänat respekt från en forumets användare vilket Avatarex sannerligen har. Det är inte direkt fel om ett forums moderator har användarnas respekt...

Ni gör säkert ett bra val!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
The OT-orgie ends here ;) [OT]

"Du ljuger!!! (men du har chansen att krossa mig igen om du postar länken......................) :gremgrin:"

Nej då, fråga vem som helst :gremsmile: men påminn inte Azagthoth om det för han uppskattade det inte särskilt mycket. Tror inte jag vågar lägga ut den igen för då blir jag nog bannad eller styckmördad (man vet aldrig med så många rollspelare här i trakten, bäst att vara försiktig) :gremtongue:.

:gremlaugh:

För övrigt, nu skärper vi oss, det finns lite on-topic kvar i tråden (ytterst lite) och vi bidrar knappast till att lyfta fram det :gremblush:.

*skärper mig*

*sloooooorrrrrrk*

Sodivra

Champion
Och ni vill bli moderatorer..

Hmm. Stackars unga, så ivriga..
Ni har mycket att lära.

Först av allt, vill man snacka OT så får man skaffa en bra undanflykt, och det är nästan ett krav att man maskerar det med fina ord. Då låter det som något ärligt, viktigt, istället för larvande, och då är det ingen som vågar säga till en..

Grattis till 2000 förresten, Plutonium. Jag fick en sådan fin gratulationstråd själv, så jag är nog skyldig det.
Jag har inte sett så mycket av dig, jag slutade ju hänga på Eonforumet, men jag minns att du har haft läckra avatarer.. :gremwink: Och sedan är du ju en profil: Kunnig och skämtsam. Ja, du är ju någon till och med jag, Eonvakant, känner igen på forumet. Grattis.

Storuggla

Champion
Storuggla är inte OT

Jag är högst on-topic nuförtiden, såvida Troberg inte ger ett fint upplägg. Skötsam gosse, det är jag det. Just det.

Storuggla, biter sig i tummen mot er

Azagthoth

Myrmidon
Re: Och ni vill bli moderatorer..

De har dessutom förstört tråden för samtliga som faktiskt ville diskutera Eonforumets problem. Tråden går inte längre att ta på allvar och alla tankar som nu kommer fram kommer att passera obemärkt. Riktigt klantigt skött om jag får säga det själv. Dessutom gränsar det till varning på grund av det ivriga OT-skrivandet. Samtliga som känner sig träffade, skärpning. Fortsätter det så här (överallt, inte bara här) så tvingas vi ta till grövre handling av frågan.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Och ni vill bli moderatorer..

Tack! :gremlaugh: Vad gullig du är, *klia under hakan* :gremgrin:.

Hmmm, vad skådar mitt norra öga - där är din grattis-tråd och jag har inte svarat på den! *ångest* *känna sig hemsk*

(så jag svarar här)

Grattis till 5000 (+27 - lite i efterskott)!! (gamling) :gremlaugh: Jag har inte sett särskilt mycket av dig heller förutom när jag då och då kikar in på rollspels- eller rollspelsmakarforumet (samt här), vilket jag inte har gjort på länge :gremfrown: Och det är ju ganska synd eftersom att du är en sån trevlig prick som aldrig verkar säga nåt taskigt åt någon, och även vid tillsägelser låter du väldigt trevlig till skillnad från andra moderatorer. Se och lär från Arvid!

Och för att Azagthoth inte ska bli lessen och låsa den här tråden (som inte aaaaalls är urspårad) för det här så får även han ett grattis! Till 3455! Inte vilken siffra som helst. =) Och till skillnad från många andra så kan man nog lugnt säga att inte ett enda av alla de där 3455 inläggen har innehållet någon form av onödigt skitsnack. En stor bedrift! Du kommer hyllas i historieböckerna. =) Dessutom gör du (och alla andra moderatorer) ett väldigt bra jobb.
(om det inte fanns OT-monster skulle ni arbetslösa! Hemska tanke, måste arbeta för att förhindra det...)

Gorion

Veteran
Eon forumets största problem är att det är fullt av personer som anser sig själva vara veteraner och ej ger nybörjare en chans att komma in på forumet och lära sig hur det går till.

Ifall någon skriver något tokigt möts dom oftast av svar av denna typ:
Lås tråden!!
Läs reglerna!!!
Använd sök!!
Sluta skriva dumma inlägg, osv

Vem f** vill ta sig tid att lära sig reglerna när detta är det först intrycket man får? Visst kan jag förstå att det efter ett tag blir lite irriterande ifall en efter en kommer in och gör "fel", men alla dessa "veteraner" måste inse att dom har NOLL makt på forumet och inte alls är några demi-gods som dom tror dom är.

Det är admins som bestämmer ifall en tråd ska låsas eller ej, så ni behöver inte ens bemöda er att svara på inlägg som ni anser är fel ifall det enda ni ska göra är att poängtera dess fel.

Ifall ni tänker använda en vänlig ton och hjälpa nybörjarna så ska ni självklart göra det, men forumet blir ju bara ännu mer off ifall ni svarar på dumma frågor med dumma svar.

Mvh, Gorion klan Ghor

Gardener

Champion
Jag håller med

Sådana inlägg är kontraproduktiva och gör antagligen bara att dessa nytillkomna bara känner sig ovälkomna.

Det är i så fall bättre att själv leta upp en tråd som saken har diskuterats i och göra en länk till den, kanske med en sammanfattning och sedan kanske informera om att det går att söka efter sin fråga innan man ställer den. Det vill säga att man gör något produktivt som hjälper besökaren att få svar på sin fråga och inte bara trycker ner dem i skorna för att använda ett bildligt uttryck.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Eon forumets största problem är att det är fullt av personer som anser sig själva vara veteraner och ej ger nybörjare en chans att komma in på forumet och lära sig hur det går till.

Ifall någon skriver något tokigt möts dom oftast av svar av denna typ:
Lås tråden!!
Läs reglerna!!!
Använd sök!!
Sluta skriva dumma inlägg, osv

Vem f** vill ta sig tid att lära sig reglerna när detta är det först intrycket man får? Visst kan jag förstå att det efter ett tag blir lite irriterande ifall en efter en kommer in och gör "fel", men alla dessa "veteraner" måste inse att dom har NOLL makt på forumet och inte alls är några demi-gods som dom tror dom är.

Det är admins som bestämmer ifall en tråd ska låsas eller ej, så ni behöver inte ens bemöda er att svara på inlägg som ni anser är fel ifall det enda ni ska göra är att poängtera dess fel.

Ifall ni tänker använda en vänlig ton och hjälpa nybörjarna så ska ni självklart göra det, men forumet blir ju bara ännu mer off ifall ni svarar på dumma frågor med dumma svar.
"

Så du tänkte att du arbetar som avskräckande exempel? :gremwink: