Nekromanti Eonprogram, återigen...

Frixeray

Swordsman
Två år, två månader, 13 dagar och 45 minuter.

Så lång tid tog det från det att jag postade det här inlägget till dess att mitt löfte slutligen stod färdigt. Även om inte all tid har gått åt till detta projekt och jag har, av olika anledningar, börjat om några gånger. Det nuvarande försöket började nån gång i september förra året, så att säga att jag slitit med det i över två år är väl en lögn...

Så, här är det då, meine Damen und Herren: Charassist 1.0. Länken leder till en nerladdningssida och filstorleken ligger på smäckra 373 942 byte.

Programmet käkar massor av hårddiskutrymme om man vill utnyttja det till fullo (allt från 2,5 meg upp mot kanske 80 meg beroende på filformat) och är kanske inte det bäst kodade programmet genom tiderna, menmen...

I början utlovades enbart ett program för Eon. Det utökades till att även funka med Neotech, vilket förhoppningsvis glädjer några Neotechspelare. Neotech 2 är givetvis spelet jag åsyftar, N1-spelare, sårry...

Jag kommer att fortsätta utveckla programmet och lägga till en del funktioner och så, bara jag får tid, vilket jag har ganska mycket av, iaf när jag inte spelar rollspel. Nej, jag har inget liv.

Tack för nån sorts mindre form av betatest (eller ja) får väl gå till avatarex, smaffy och fusk, som fick chansen att testa på det lite tidigare och säga sin mening.

Frågor och liknande kan med fördel ställas via PM.

Kräver Visual Basic 6 runtimes, som återfinns här. Ladda ner det om programmet vägrar starta.

(Hoppas att folket på Neogames inte har nått emot det iaf... snälla?)

Slutligen: Och det är NU, när programmet är färdigt, som jag hittar Neogames lilla Webkit, vilket hade varit alldeles underbart till Charassist. ARGH! Orrkkkk... Nåja, nästa version...

Mouja

Hero
Jag tycker att du ska ta bort "Vanliga färdigheter" och lägga till "Kunskapsfärdigheter" samt lägga till "Anatomi"..

Sedan vore en häftig sak om du lade till en extra ruta eller dylikt där man kunde klicka in om färdigheten är lättlärd eller inte.

Annars ett mycket bra program..

Frixeray

Swordsman
Re: Problem...

och skulle inte detta hjälpa så testa och byt webläsare om har möjlighet. har tydligen strulat förr, då fusk fick byta från opera till explorer för att få det att funka, även om jag själv aldrig haft några problem med det...

hursomhelst funkar länken och skulle det vara något problem så ligger det hos Brinkster, som hostar filen...

Ser toppen ut!
Önskar att man någongång kunde lära sig VB...

Jacki Kraniet - Mannen som figurerar mest i Eon!

Jörgens Rollspelssidor: BesvärjelseKonstruktör & Formelböcker!

Wow , det var en bra sida, måste jag säga, snoffsiga formulär också! :gremsmile:
I'm impressed! :gremsmile:

//Aralion Ravathon, Stolt Cavalles av det Jargiska kejsardömet, med en given plats bortom stjärnorna!