Nekromanti Eoris

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vad är det här? Ett rollspel, med grym budget? Är det någon som vet något om det här?
Nej, och jag kan inte påstå att jag vet mer efter att ha bläddrat igenom hemsidan. Om man vill få mig intresserad av ett rollspel måste man berätta lite mer än att det är fullt med fina bilder och man kan välja mellan massor av vapen.

/tobias

Mogger

Hipsteranka
Gurgeh said:
Nej, och jag kan inte påstå att jag vet mer efter att ha bläddrat igenom hemsidan. Om man vill få mig intresserad av ett rollspel måste man berätta lite mer än att det är fullt med fina bilder och man kan välja mellan massor av vapen.
Precis min känsla med. Varför lägga så mycket tid och pengar på en sådan presentation, som ingen verkar veta speciellt mycket om? Var är hypen?

Dimfrost

Special Circumstances
Det har snackats en hel del om spelet på rpg.net.

Själv tycker jag mest det är synd att de inte har haft vett att anställa en riktigt duktig layoutare när de nu lagt motsvarande ett mindre lands BNP på illustrationerna. (Det finns en förhandstitt att ladda ned någonstans på hemsidan.)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Dess syfte tycks vara att tillfredsställa behovet av något som visuellt påminner om de senare Final Fantasy-spelen. Och så kostar det för mycket och har en hemsida som är alldeles för flashy för att den ska vara bekväm att ha med att göra.

Pilzefrau

hon/henne
Och hallå, rollformuläret måste skrivas ut på A3 för att synas vettigt? Sakerna går ju tvärs över mitten, så det går inte ens att dela upp på två!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att det verkar snyggt och intressant, men så ähar jag fortfarande en stolt fot kvar i tradspelandet också. Och så är jag ju sån att jag köper rollspel till typ 75-90% pga dess illustrationer.

Poseur

Swashbuckler
Hah jag tycker det här spelet verkar skitnice! Om man är ute efter lite mysig high-fantasy.
Systemet verkar ju också vara helt okej, efter att bara kollat på rollformulären.

Men är spelet lika bra som bilderna, då jävlar!

/poseur lite sugen faktiskt

Jarre

Swordsman
Jag förstår inte riktigt det upprepade användandet av "extremely complete" när det berättas om vad spelet innehåller. Det låter lite som om man inte ska vänta sig att det släpps några fler böcker till spelet (missförstå mig inte här; det ska räcka med en bok för att spela ett spel).

Sedan måste jag le något åt: "Free shipping to Colombia and U.S.A." Vilka kanaler levererar de med månne?

Nä, innan jag sett och läst mer om spelet känns det väldigt "style over substance". Jag är skeptisk.

Poseur

Swashbuckler
Håller med om att det är glättigt och über-klichéigt. Och under normala omständigheter håller jag med dig i smak också. Fast jag gillar glättig fantasy ibland som omväxling.
Sen att det mer eller mindre är ett datorspel i rollspelsformat, det kommer få mina spelare att skricka "KÖP!"

/poseur

Poseur

Swashbuckler
Fast nu är det såhär att vi gärna spelar rollspel och inte brädspel.

Det var nämligen mest de där glada mysiga bilderna som får mig att tänka datorspel.

/poseur, gillar inte D&D. Inget utav de.

Ymir

Liten kantbaron
Jäääääääääääävlar vilket luftslott. Det här spelet kommer att suga.

Och hemsidan var ju bara...vulgär.

- Ymir, kan man inte lika gärna spela Lineage II då?

Dimfrost

Special Circumstances
Okej ... så ni vill ha ett rollspel som inte känns som ett dataspel, men som ser ut som ett? Hur märker ni det i spel?

(Nej, D&D är inte ett brädspel. Men det är en diskussion som bäst förs på annan plats.)

Botulf

Hero
Kan tänka mig att det kommer bli skitdyrt, men jag gillar verkligen det här typen av "japaniserad" fantasy som man känner igen från Final Fantasy, Suikoden, Devil May Cry osv. Kommer hålla utkik efter recensioner när det dyker upp.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dimfrost said:
Okej ... så ni vill ha ett rollspel som inte känns som ett dataspel, men som ser ut som ett? Hur märker ni det i spel?
De kanske vill ha ett rollspel som känns som ett japs-rpg snarare än ett västerländskt rpg? Jag är själv måttligt förtjust i Baldurs Gate/Morrowind/etc, och jag skulle nog inte gilla dem bättre som pappersrollspel - men fan, om det här är typ Final Fantasy/Chrono Trigger/Breath of Fire som rollspel, då är jag fett på.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag hörde talas om det för ett tag sedan (på Story Games, antagligen). Hemsidan säger ju absolut nada, tyvärr. Skall jag gå på hur det statistiskt brukar vara så gäller följande: massor med dretsnygga illustrationer innebär ibland en riktigt cool värld, men väldigt sällan ett vettigt system (D&D4 är väl det enda undantaget hittills).

Så om jag hör talas om det mer och sättningen (jajjamänsan, jag skrev det!) verkligen grabbar tag i mig så kanske jag skaffar det för dess skull, och håller tummarna för att systemet inte suger. Och gör det det så kan jag ju lira med reglerna från Anima Prime, istället. De är antagligen vettigare, och bygger på samma genre.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag gillar saker som ser påkostade ut. Det behöver inte vara snyggt, men påkostat.

Jag har dividerat med mig själv och kommit fram till att det inte är snyggt, nu ska jag bara komma fram till om jag tycker det ser påkostat eller vulgärt ut.

Jag gillar för övrigt inte när man hittar på nya, outalbara namn på klassiska fantasyraser, vilket det verkar som de har gjort här.