Nekromanti Epic: The Card Game

kwarnberg

Swordsman
White Wizard Games, skaparna till Star Realms, släppte nyligen ett nytt kortspel vid namn Epic. Epic är inspirerat av TCGs i stil med Magic The Gathering, men är mer streamlinat, och de har tagit bort hela grejen med att behöva köpa boosters och så. Du köper en box och får alla kort. Spelskaparna har lagt upp lite introduktionsvideor och så på deras youtubekanal.

Jag har fastnat fullständigt för detta lilla spel, och upplever att de löser många av problemen med MTG. Dock är det, som vanligt, svårt att hitta folk som är intresserade av att spela den här typen av spel - de flesta som är intresserade av genren kör redan MTG och är rätt nöjda så.

Jag är nyfiken på två saker:
För det första - har någon här på forumet testat Epic, och vad tycker ni om det?
För det andra - finns det folk i Göteborgstrakten som är intresserade av att träffas och köra någon gång då och då (givet att ni finner spelet intressant)?

Landrim

Warrior
Yes, jag är en rätt aktiv magicspelare sedan lite innan millennieskiftet och har med tiden allt mer hängt upp mig på att Magic blivit ett pay-to-win spel. Jag tycker fortfarande om att spela Magic men när man spelar med folk som lagt ner flera tusentals kronor på en lek och man själv bara bygger lekar med kort man har dragit i boosters och inte aktivt köpt specifika kort (som jag gör) så blir det väldigt enformigt i längden.

Jag är väldigt glad att jag upptäckte Epic, det är allt jag gillar i Magic fast till ett mycket rimligare pris och utan den kontinuerliga kostnaden som man får lägga ut för att ens hålla nivå med dem man spelar med. Sen gillar jag att matcherna blir så olika varje gång iom att alla korten i leken är unika.

Hade jag bott i Göteborg så hade jag gärna spelat med dig, men jag passar på och ställer i princip samma fråga;

Finns det folk i Ystadstrakten som är intresserade av att träffas och spela Epic?