Nekromanti Episka äventyr

G

Guest

Guest
Länge har jag och min spelgrupp sagt att episka äventyr är sämre än mer alldagliga men så en dag så insåg jag att vi aldrig kärt några riktigt episka äventyr.

Jag trodde att Eon inte passade till episka äventyr men jag har ändrat mig.

Kanske har jag fel men egentligen så kvittar det för äventyren är bättre än förut!

Mäster Azazel

Emil

Hero
Jag trodde att Eon inte passade till episka äventyr men jag har ändrat mig.

Det är många som tycker att Eon inte går att spela episkt, men egentligen så är det bara ett bevis på att man använder reglerna fel när man vägrar spela episkt med motivering till reglerna!

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

DjeVul

Warrior
Episka?

Alltså, ursäkta mitt ordförråd, men Episka?
Är det mer speciella äventyr, alltså "icke-traditionellt", jag tror jag tänkter rätt men har svårt att förklara... kan någon förklara episka?

//Martin

hatten

Swashbuckler
Episka äventyr funkar utmärkt i senaste äventyret som vart ganska långt..

så vart spelarna inblandade i en strid mellan Demoner och drakar ( den har på gått i ÅR tusenden )
De upptäckte en Alvisk konspieration några få alver hade ett gammalt bibliotek med dolda magiska och andra kunskaper som de använde för att kunna dominera och vinna makt bland sanarie alverna..
Vidare så fann de stora problem som långsamt höll på att utveckla bland dvärgarna de fann att Vontars bok har blivigt omskriven någon gång i historien när de hittade en ursprungs version i det alviska biblioteket så de började söka runt efter fler bevis och i Klan Samars förstörda fäste hittade det oförändrade vontar texter men även några Dvärgiska barn som legat förstelnade i årtusenden. ( Samars försök att rädda sin några från sin klan från drunking )
Roghan dvärgarna förfäder som hittade förstelnande barnen hade gömt dom i en brunn och nu brött roghan malm utanför.
Sist så Började jaga fakta om förbannelsen det vart jobbigt till slut hittade de i alla fall en alternativ lösning på förbannelsen. Det var då som de slutade jaga mer de kom på att de kunde sälja botemedlet och tjäna stora pengar mer ekonomiskt att hitta en lindring inte ett botemedel för lindrar man kommer kunden tillbacka för mer.
( En lindring inte ett botemedel )

Re: Episka?

När jag tänker på episka kampanjer tänker jag på storslagna kampanjer som gärna avgör världens öde. Ett exempel på detta är sagan om ringen böckerna. Om du vill veta hur man skriver en episk kampanj kan du gå in på krilles hemsida där det finns en artikel som behandlar ämnet. www.foxtail.nu Willie "Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan