Nekromanti Episka Sexan - länktips för D&D 3.5

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag snubblade över en tråd på ett annat forum där Ryan Stoughton kliar sig i huvet och funderar på om och vad han ska göra av sitt gamla projekt E6. Först så sa det mig inte så mycket så jag kollade inte närmare... men när jag läste igenom tråden så började det se intressant ut.

E6 går alltså ut på att ta D&D 3.5 och göra level 6 till den högsta, klart episka nivån. Därifrån sker all vidare utveckling genom att man får nya Feats. I förlängningen ger det här att man grovt taget kommer rå på CR 10 som bäst, och då med gott om team work och planering.

Jag tycker helt enkelt det låter nog intressant för att tipsa om såhär 1½ år i efterskott. Vet inte om det pratats om det här på forumet tidigare och en sökning på nåt så kort som "E6" fungerar helt enkelt inte. Så! Om det låter intressant, ta en titt på genomgången på rpg.net eller kika i pdf:en som finns länkad till därifrån:

http://forum.rpg.net/showthread.php?t=352719

CapnZapp

Myrmidon
Helt klart lovvärt, särskilt som allt åstadkommes med väldigt blygsamma regelmodifikationer.

Om detta är något, och eftersom du uppenbarligen fortfarande spelar 3e, kanske du även tycker "Grim and Gritty" vore något, av en snubbe vid namn Ken Hood.

Googla "grim gritty hood d&d"; bör funka.