Er erfarenhet med REIGN

Jag har länge haft idéer som involverar att spelarna leder styrkor eller organisationer, men det finns sällan ett sätt som jag funnit smidigt att använda för detta.
REIGN tycks ha ett utmärkt system för det efter en snabb genomläsning och jag är nyfiken på att höra om er erfarenheter kring systemet och möjligtvis lite anekdoter från spel.

koraq

Swordsman
Reign är ett spel jag velat spela länge, och just reglerna för companies, tycker jag är superintressanta. Jag använde dem som inspiration när vi spelade Fate i Tekumel. Dock har jag inte lyckats använda Reign, RAW. Nyligen kikade jag på att köra en oneshot, med Gregs campaign frame från en av supplementen, där man spelar topplirarna i imperiet och bara har company stats. Dock visade det sig mest vara lite stödanteckningar, och inget någon annan än Greg kunde plocka upp och spela direkt.

Så, mycket vilja och kärlek för Reign, men lite tunnt med praktisk erfarenhet.

Jag har spelat Nemesis dock, vilket är ett annat ORE spel. Det fungerar.

JohanL

Champion
Jag har ingen aning om jag skulle gilla Reign (som jag har i bokhyllan i första utgåvan), men jag har extrem respekt för den som vill göra något så eget, och det i alla fall verkar jättecoolt.

"Generera din rollperson genom att slå 10d10" är verkligen chutzpah (även om det är en frivillig regel).