Nekromanti Era första spelledare

Lindenius

Swashbuckler
Re: Hehe...

Japp...
för att inte tala om spelet Combat Cars som blev "Compact Crash". I och för sig inte helt fel, men ändå :gremtongue:

//erik. har gjort något viktigare

vandraren

Swordsman
Jag kan inte låta bli att garva. :gremlaugh: Det låter ju helkul. Eller kanske inte. Vår förste spelledare dvs. jag är inte lika sadistisk men ändå ganska hård, men man blir mjukare med åren (inte bokstavligt). Det där med tredje passet var ju bara för kul. Hade SL någon anldning till att det var så här eller? VI brukade ibland köra med att det man säger, det säger RP, men det var bara om alla var exremt stökiga och man ville få käft på dem. Att SL alltid har rätt är ju också en självklarhet. :gremlaugh: Skämt åsido så har man ganska mycket att säga till om som SL även utan hot om döda RP. Men ibland kunde det nog hända att någon strök med om den RPn var alltför bångstyrig eller omöjligt fånig. Det där med kvinnor som är überstarka känner jag ej igen, men däremot gamla skröpliga gubbar. Om denna gubbe bara är där för att hjälpa RP eller berätta något viktigt och en dum RP får för sig att ge sig på denne, bara för att jävlas, så brukar det sluta med RPns död eller med ett praktfullt ärr. :gremgrin: Fjäsk och mutor, nja, men när man var yngre var det lättare att bli påverkad av ens "bästa kompisar" än det är idag.

vandraren

Swordsman
Re: Hehe...

Vi hade en spelare som sade att härskri var ett härskeri och att arbalest var ett armbalest. Sen så var det något mer som jag inte kommer ihåg, men fan vad vi garvade. :gremlaugh:

vandraren

Swordsman
Det där med att förlora alla ägodelar känner man ju igen. :gremlaugh: Fast inte hela tiden, bara när spelarna måste tas ner på jorden igen. :gremlaugh:

vandraren

Swordsman
SL har alltid rätt är mycket bra enligt min mening. (Jag är själv SL allt som oftast) Om de inte lyssnar kan det ju komma blixtar i huvudet från klar himmel. :gremlaugh:

vandraren

Swordsman
"När spelledaren frågar efter eldvakten så blev det ett bakhåll."
Hur ska det annars vara, det kan ju inte bli överfall varje natt heller. Eller ska man spela alla eldvakter? Kul. Eller inte.

Rickard

Urverk speldesign
"Hur ska det annars vara, det kan ju inte bli överfall varje natt heller. Eller ska man spela alla eldvakter? Kul. Eller inte."
För det första så kan man ibland skita i allt vad det heter med resor.. Man säger "en vecka förflyter" och det räcker..

För det andra så behöver man inte ha med nattliga överfall.. Det blir lite tråkigt och förutsägbart nu efter rätt många års spelande..

För det tredje så har vi numera mer erfarenhet av spelledandet.. Man kan förutsäga fler saker och ta reda på dem långt innan.. Exempelvis så kan man fråga om hur eldvakten fördelas precis när rollpersonerna lämnar stadens portar inför den stundande resan..

Roligt att läsa den här tråden i platt visning.. Dina inlägg var de fem sista på några minuter.. Värsta bombraiden.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som smått började sjunga " Vandraren har ingenstans att gå"

Lindenius

Swashbuckler
Jag tror snarare att Freud...

Tror att en del tonårsgrabbar har väldigt lite koll på hur det motsatta könet fungerar, så att spela alla kvinnor "starka och manhaftiga" är väl ett sätt att dölja det...

... gnuggar händerna.

//erik. i det banala stadiet

vandraren

Swordsman
Om man nu ska spela resan OCH ha med nattliga överfall (vilket självklart är ett undantag i de flesta fall), så vet jag att mina spelare skulle protestera om jag använde mig av deras posteringar den första natten när något elakt anfaller dem den tredje natten. Dessutom är det lika förutsägbart att fråga i början av resan som att fråga den natt överfallet ska ske (nästan). I och för sig måste spelarna vara på helspänn om man använder alternativ 1, vilket alltid är kul.

Vandraren som alltid bombar, och inte har någonstans att gå förutom till sin dator :gremlaugh:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Jäpp, nog fan är det en klassiker alltid! Och nog löste det sig alltid, eller det vill säga, jag fabricerade bisarra lösningar förutom mina val av yrken; ympade in magiska förmågor via wishes, alkemiska experiment. Jag LOVAR att herr DM tröttnade.. *S*

Mörker

Warrior
Själv har jag börjat med lite annat än de klassiska blixtnedslagen och lättade pungar (inga skrattsalvor).
T.ex. sådant som att jag i lönndom sänker en hjälms krosskadeabsorbering med ett eller att en rollperson vaknar en dag och finner sin packhäst borta, dock med hela packningen kvar. Lagom av det goda alltså, men blir det mycket känns det rätt rejält!