Nekromanti Era mest nostalgiska rollpersoner i DoD?

Conan

انتفاضة
Minna

min första - en minotaour som dog i introduktionsäventyret till 91 års upplaga, då han fick ett armborstlod i huvet. Men då grät jag så mycket att han fick leva igen av min boro som var SL

- Min utebygggsjägar alv Cerion Dorathlon ( den som jag spelat mest med ), som senare blev en rå tuff dödsbringare, mördaes dock av en annan spelare som fått för sig att vara nidlänsk spion i slutet av den nidlänska reningen!

- Den som blev mäktigast - Cerions släkting ( var endast släkt för att kunna få tillfälle att döda spelaren som död Cerion, men fick det alldrig ) - Han hette Amarilli Dorathlon var halv alv, halv traxlimer ( asså mulatt ) och krigare, idag e han alldelles för mäktig för att kunna spela med...

Johan K

Gammal & dryg
Min är en dvärg som b. la har övervevt den nidlänska reningen. Hur cool som hellst !! Och det bästa, han är i livet ännu !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

NecTech

Swordsman
Sigurt Näbbjärna (Stavades så...Jag lovar)..

En svart anka med högsta grundegenskap på 13 och högsta FV var 19 i navigering....
Klart den mest underhållande rollperson jag någonsin haft...Han var jätte egoistisk, jätte snål (dom övriga var tvungna att betala honom när dom skulle klättra i han rep, segla på hans båt, använd hans flinta och stål osv.) och hur feg som helst...Han gömde sig alltid när det blev farligt och döck inte upp förren moståndarna började vackla av sina skador, då sprang han fram o dräpte dom (bakifrån så klart) med sin fruktansvärda yxa, sen skröt han!!! Oj, oj, oj vad han skröt!!!

Dessutom var han livrädd för magi!!!
Jag minns en gång när en annan rollperson hittade en magisk skrift i en grotta (vad ovanligt), denna skrift var rätt så viktig för det fortsatta äventyret...Men eftersom Sigurt inte gillade magi så brände han upp pergamentet i smyg....Gissa vad glada dom blev då....

Hur som helst...Han upplevde en massa äventyr och existerar fortfarande....sådär 10 år senare...

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>

Micke H

Veteran
Jag hade en utbygdsjägar-alv som hade ungefär 20 000 silvermynt intryckta i sin penningbörs. Den enda grundegenskap han hade under 20 i var Storlek - där hade han 17. Han var också den enda i gruppen som inte hade blivit av med en eller flera fingrar på grund av diverse fummel - kan ha berott på att det var jag som var SL :)

(Anledningen till de höga grundegenskapsvärdena var en egen regel som vi körde med - slå grundegenskaperna med en T20, slår du 14 eller under slår du om :)

Min kusin hade en rollperson som fick en förgiftad orchpil i armen, och de andra var tvungna att amputera armen på plats - med ett välriktat hugg från ett tvåhandssvärd. Det underligaste var att han var på fötter igen och slogs med en arm i nästa strid, utan att någon tänkte på att det blödde en hel del...

/Micke - begrundar sina ungdomssynder :)
http://www.noctum.da.ru

Micke H

Veteran
Jag kom ihåg en till - en tre meter lång tolguld (var det så dom kallades? från Trakorian iaf) som alltid röjde med sitt tvåhandssvärd tills han svimmade av skadorna. Då var det någon annan i gruppen som sprang fram och matade honom med två mirenbuskar (helar 20 KP på en gång) och så var han på fötter igen. Jag tror mirenbuskarna växte i någons ryggsäck... :)

/Micke
http://www.noctum.da.ru

Rickard

Urverk speldesign
Min var en vit tiggaranka (f.d. köpman) med vapen och dolk som vapen.
Så fort han fick lite pengar så köpte han sig sidenkläder och försökte starta upp sin affärskrets igen.
Han dog p.g.a. djärvhet. /images/icons/frown.gif

Den andra var (är /images/icons/smile.gif) den feliciske sprätthöken Cechion son av Baromir som tog sig många glas vin i kvinnors sällskap och som var följeslagare till den världsomtalade Nanok Björnbane. Dessa två dog aldrig men SL:n gick över till Shadowrun istället vilket i sig inte var någon förlust.

/[color:green]Han</font color=green> som ibland tänker tillbaka till de ljuva DøD-tiderna

Krell

Veteran
Min första rp var en replitman som jag spelade i DoD 83, jag tror det var det året Han bankade resar eftorsom vi inte hade regler för dem...Det hade i princip precis kommit ut.

Nostalgi eller åderdom..???..Senilitet..

Ezping Orm

Hero
Svart-Varg

En vargman som sysslade med sjöröveri (grym på kastyxa).. med honom spelade jag igenom så gott som alla äventyr som släpptes innan DoD-91. Han blev lite väl mäktig i slutet...

Ezping Orm

Hjonas

Veteran
Kommer nog inte ihåg några före -90, kanske förträngt dom :gremsmile:. Men kommer ihåg min Ingvald Silvertand, en bondpojk som bestämt sig för att bege sig ut på äventyr med en högaffel som enda vapen :gremsmile:. Det absolut bästa var att jag med en högaffel (och ganska taskig FV) lyckades döda han den därninga Skäktensköld i Djupets Fasor!.. :gremsmile: Han äger nog ett litet värdshus strax utanför Pendon som heter Citadellet så vitt jag minns.

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]

Krille

Super Moderator
Missne

En trevlig ljusalvflicka som försörjde sig som gycklare och trubadur. Hon blev utslängd av sin far, den store alvmagikern, som inte tyckte om att hon hellre flörtade med faderns rivals ohängde son än studerade magi. Hon saknade totalt offensiva färdigheter, men lyckades till slut lära sig stridsfärdigheten "Kast med ölkrus" till FV 4. Däremot var hon snorbra på att jonglera, spela luta, spela flöjt och sluka eld (dessutom var hon mycket trevlig att titta på /images/icons/wink.gif).

Trots avsaknaden av våldsfärsigheter tog hon sig tvärs igenom hela Konflux-kampanjen med livet i behåll, förmodligen på grund av att hon var den enda som tänkte i spelgänget.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Gandalf

Veteran
Min mest minnesvärda rollperson, Cerathol, var en högalv som tröttnatt på livet i sitt palats.
Han var känslokall, grym på magi och äckligt arrogant. Han gick mao de flesta medspelarna på nerverna, men det kunde de inte göra så mycket åt.
Han brukade flyga omkring i luften och hade en tendens att citer Ceasar hel tiden, "veni, vidi, vici", t.ex.
Alla hjälte poäng lades på psyke så han hade en ganska respektabel summa innan SL sade stopp.
Tillsammans med en annan alv ledde han gruppen mot nya stordåd... vare sig de ville eller inte =)
/G "I mitt tidigare liv var jag kobold."

Great goblin

Veteran
en Chronopisk dimalv utan namn med en stor tvåhandyxa, ja jag lovar det är sant! han hade typ Fv22 i yxan och löjligt höga grundegenskaper, dessutom hade han en massa magiska prylar undangömda. Han dog som jag har berättat tidigare när han parerade en medspelares hugg mot Kalydonen för att han själv ville ha Hjältepoängen.
Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"

Fanatic Assasin

Veteran
Min kära krigarmagiker vid namn Meldan. Han var väll en medelmåtta men hans personlighet var desto bättre. Han var ytterst lojal, nästan undergiven och hans karriär slutade när han offrade sitt liv för en medspelare genom att kasta sig in i en drakes gap. Det bästa med honom var nog ändå hans förmåga att ALLTID trassla till det. Som den gången när gruppen skulle sätta stopp för ett mindre krig mellan en dvärgfamilj och några orcher. Han bestämde sig då för att på egen hand lösa problemet. Bråket var om en gård som orcherna alltid bott på men som dvärgarna nu påstod sig hade köpt. Meldan som var en godhjärtad person tyckte att man kunde dela annars skulle ingen ha. Eftersom de båda parterna vägrade att dela fanns det bara ett alternativ kvar. Han smög sig fram till gården och med en lätt besvärjelse startade han en eldsvåda. Gården brann självklart ner villket ledde till, till Meldans förvåning, att orcherna och dvärgarna började skylla elden på varandra. Det slutade med att den klan som dvärgarna tillhörde kom till sina fränders undsättning. Orcherna var givetvis inte sena att svara med att hämta sina familjer och så var ett fulltaligt krig igång. Ända sättet för spelargruppen att få Meldan att inte berätta för de stridande parterna vem som igentligen hade tänt på, var att slå honom i huvudet med en stor påk och sedan släpa honom därifrån.
ÅHHHHHHHHH Meldan jag saknar dig!!!/images/icons/frown.gif

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"

Hobert

Warrior
En ljusalv och symbolist vid namn Dornael Eloriol. Hon är ännu inte död, men rollpersonen suddades för ett bra tag sen utan att jag visste om det.

Hon var med i två lååånga kampanjer med mig och spelledarn som enda medverkande. De började när hon gick på magiskolan i Krilloan och fortsatte tills hon hade varit förkämpe åt guden Fingal Orchnackare något år. Detta blev hon genom att väcka honom ur en magisk sömn som någon annan gud försänkt honom i. Trots vad man kan tro var hon aldrig överdrivet bra. Ett par besvärjelser till FV 14 och Dolk 9 som högsta stridsfärdigheter.

Hon hade också en familari som vän och husdjur. Kan dock inte minnas hans namn, men han kunde besvärjelsen pyssling eller vad den heter, vilket räddade hennes liv mer än en gång.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG

G

Guest

Guest
En Halvlängdsman vid namn Sitor..
En helt underbar stigfinnare som vid första uppdraget blir tvungen att "hjälpa" ett Troll.
Han är en väääldigt god person men kan vid behov vara ganska dödlig. Tex. Han och en Drakonit satt på en bar
( ovanligt ). Ett par dvärgar började slåss med ett par orcher. Drakoniten sprang fram och fick ett slag mot revbenen och svimmade ( dog inte ). Då genomborrar
[color:green]TVÅ</font color=green> pilar [color:green]TVÅ</font color=green> struphuvuden och Sitor får folkmassan att utbryta i total panik. Senare möter vi några Yetis men det hör inte hit.

Hans Vapen färdigheter är Kortbåge och Knivstav( eget vapen)

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..

G

Guest

Guest
Trevligt att du känner så!!

Dacor är inte så dålig han heller..

ÅHH jag längtar tills DoD6 kommert ut!!!!

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..

G

Guest

Guest
Förlåt!! NT

..

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..