Nekromanti Era tre önskningar... förstörda

Rickard

Urverk speldesign
Andar i flaskor, söta små feer. Fan, skit i dem. Säg att Satan själv kommer på besök. Tänk att det fanskapet är allt erotiskt som finns och bara viskar i ditt öra och lyckas övertyga dig om sälja din själ för tre önskningar. Vilka önskningar skulle det vara?

För er som inte orkar önska tre önskningar, ta istället parten som djävulen och försök sabba någon annans önskningar. Tolka in det värst tänkbara resultatet och skruva till deras önskningar till något härligt snedvridet.

/Han som ger pluspoäng för snedvridna saker som har med önskningen att göra (typ att en som vill ha det lätt att få kvinnor är gay)

w176

Förlorad dotter
Mina önsknlingar

Jag skulle önska mig;

1. Cool superkraft. Man har inte levt livet på riktigt om man inte har en superkraft.

2: Möjlighet att fara på alla lajv som finns typ om året och ha kul på dem och bli beundrad för att jag är en så djävla bra lajvare. Eventuellt hinna med rollspel också.

3. Hälsa, stabil och långvarig sådan. Eventuellt nästan odödligt långvarit och trevligt.

De här borde vara rätt lätta att paja

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hm.

1. Superförmåga: fullständig kroppskontroll. Som i, kunna förändra sin kropp som plastic padding. Kunna förminska, förstora (yeah baby) eller förändra eller lägga till/dra ifrån vad som helst bara genom att bestämma sig för det.

2. Möjligheten att välja tidpunkten för min egen död (kan gärna få handla om en cool klocka jag måste stanna eller något lika klassiskt). Det finns för mycket coolt här i världen för att man ska kunna upptäcka det under en livstid.

3. Tre önskningar till. Eller OK då, en till superkraft, om det nu ska vara så petigt: Förmågan att få dygnet att ha fler timmar, att hinna med mer på mindre tid utan att det känns stressigt.

Allt annat jag vill ha - stresstålighet, ett ångestfritt liv, frånvaro av ekonomiska bekymmer, en flickvän eller en mer positiv attityd - kan jag fixa själv.

johoohno

Warrior
Önskning #1: Räkningsrepellering! Samhället missar mig enbart och alltid när det gäller pengar jag ska betala. Moahahaha, jag kan handla mat, böcker och teknik, bo hur som jag vill och var jag vill samt ha råd med semester lite oftare utan att behöva singla fram en spänn.

Önskning #2: Viskande visdom! Jag kan med bara en viskning få folk att följa mina minsta önskningar. (Djävulen borde inte ha något emot en sån gåva för en själ. :gremsmile: Dessutom skulle den förmågan, som den lärare jag är, vara skön att dra fram som ett ess ur rockärmen när inget annat funkar.)

Önskning #3: Rättvisans blick! Att med bara en blick kunna straffa översittarbeteenden och orättvisor. Allt från att få den som tränger sig i kön att snubbla, till att få droghandlaren att feldosera och dö för egen fix. Kanske till och med att få djävulen att krypa till korset? (Hmm, är nog svårare att få djävulen att gå med på detta, men erkänn, det är en djävulsk förmåga.)

w176

Förlorad dotter
Mahaha.

1. Fullständig kropps kontroll gör dig -medveten- om varje liten cell i din kropp. Din hjärna klarar inte riktigt av det. Du blir grönsak.

2. Klockan med knappen för din egen död sitter fast på din handled. Och knappen är väääääldigt lätt att råka stöta i.

3. Dyngenet får allltid fler timmar för dig. En sådär tt par tusen kanske. (snällare versionen)

Och eftersom alla andra förmål rör sig i normal tid så kan du inte plocka upp saker som tex böcker då det skulle kräva så mycket energi för att accelerera upp dem. Samma sak gäller med luft också. Den kräves så mycket energi att flytta luften att du inte kan andas. (elakare tilläggsversionen)

krank

Re: Mahaha.

3. Dyngenet får allltid fler timmar för dig. En sådär tt par tusen kanske. (snällare versionen)
Jag måste erkänna att den snällare versionen inte bekommer mig nämnvärt. 83 dygn per dygn? Strålande, då får jag mycket mer gjort. Det finns alltid saker att göra, och har man inte så skaffar man sig.

Den elakare däremot

2. Klockan med knappen för din egen död sitter fast på din handled. Och knappen är väääääldigt lätt att råka stöta i.
Äh, en liten plastkupa och eltejp så ordnar det sig...

G

Guest

Guest
1. Bli snyggare än Brad Pitt
2. Få en fru som är snyggare än Nicole Kidman
3. Bli rikare än Bill Gates

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
1. Bli snyggare än Brad Pitt
2. Få en fru som är snyggare än Nicole Kidman
3. Bli rikare än Bill Gates
Jag ska inte sabba... bara kasta om lite..

1. Du blir snyggare än Bill Gates
2. Din fru ser ut som Brad Pitt
3. Du är rikare än... ehrm..nevermind...

Zire

Swashbuckler
Re: Mina önsknlingar

1. Cool superkraft. Man har inte levt livet på riktigt om man inte har en superkraft.
Du får förmågan att sänka din kroppstemperatur till 2 grader Kelvin. Coolt va? Tyvärr är det inte rekommenderat att du använder förmågan, med tanke på vad den mänskliga kroppen klarar av...

2: Möjlighet att fara på alla lajv som finns typ om året och ha kul på dem och bli beundrad för att jag är en så djävla bra lajvare. Eventuellt hinna med rollspel också.
Oh, denna är enkel att åtgärda. Det behöver inte göras någonting, möjligheten finns nämligen redan idag...

3. Hälsa, stabil och långvarig sådan. Eventuellt nästan odödligt långvarit och trevligt.
Varenda molekyl i din kropp låses i ett läge. Tyvärr kan du inte röra dig, tänka eller någonting annat, men du blir inte gammal eller sjuk, någonsin...

- Djävulen :gremelak:

Zire

Swashbuckler
Ah.. smart att sabba förebilderna.

Bill gates blir av med all sin rikedom.
Eller kanske: får Bill Gates rikedom i människor som hatar honom. Pengar är inte allt här i världen :gremsmile:

Saxifrage

Hero
#1: Skitkul, tills du står på flygplatsen i Kuala Lumpur och måste visa ett kvitto på resan för att få komma hem...

#2: Har du funderat på alla gånger du har viskat "skit på dig!" i vredesmod när någon tjock snubbe knuffat till dig i kollektivtrafiken? Är du säker på att du vill ha de effekterna i en fullsatt tunnelbanevagn i juli?

#3: Var försiktig när du rakar dig... ("ok, det var väl lite överilat att skälla ut ungen i affären, men vafan han förtjänade det... oops, slant visst med rakkniven, arrrgh! Bloood!")

Johan K

Gammal & dryg
Mina 3 önskningar då:
1. En bag of holding, skulle var oänligt praktiskt
2. 1 whising-ring, som man kunde önska nått varie dag
3. Att man kunde bli osynlig.

Big Marco

Läskig
Eller kanske: får Bill Gates rikedom i människor som hatar honom. Pengar är inte allt här i världen

Är det inte jävligt ute att hata Gates? Han är ju en av världens största välgörare nu för tiden. På ett sätt tycker jag att han visar på godheten med kapitalism och girighet.

Mina önskningar:
1) Kunna ge människor orgasm på kommando.
2) Alltid besitta perfekt hälsa så länge jag så önskar, oavsett vad som sker
3) Kunna förverkliga alla mina idéer och koncept över en natt. Många spel blir det.

haltageten

Dum inuti huvudet
1) Allt slår fel och tillslut får alla orgasm och drunknar i sperma och annat jox. Från rymden ser jorden nu ut som en stor slemmig snöboll från helvetet.

2) Den här överlåter jag åt någon annan för jag är så jävla dålig.

3) Du skriver för många spel, tillslut sitter du fast bland allt papper och när det börjar brinna i en soptunna så sätter alla sprinklers igång och blöter upp allt till en joxig massa (som tillsammans med all sperma kan bli riktigt vidrig) och sen drunknar du i pappersmassejox.

- Getfan gör sitt för att förstöra.

Feuflux

omjonasson.se
Ah, förstörda önskningar. En riktigt härlig klassikerkliché (enbart önskningarna är väl en störra kliché för den delen).

I ett avsnitt av Arkiv X får Mulder tre önskningar av nån slags ande. Han startar med "peace on earth" varpå anden trollar bort alla människor förutom Mulder. Väldigt stillsamt blir det. Sin andra önskan använder Mulder förstås för att ångra den första. Sen kommer den avslutande önskningen. <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Att anden ska befrias från fängelset det innebär att sitta och uppfylla önskningar.</font></td></tr></table>

Vad skulle jag önska mig? Det var länge sen nu, men ett tag brukade jag fråga mig själv det här för att förbereda mig ifall någon faktiskt undrade. Har pendlat mycket mellan själviska saker och sådant som ska påverka mängder av människor (likt Mulders första önskan). Här kommer de svaren som gäller för 7:e september 2007.

1) God hälsa livet ut. Jag är rädd för vad min dåliga rygg ska ställa till med i framtiden.
2) Att mänskligheten lär sig fokusera på harmoni istället för hat.
3) Efter att ha skrivit två grejer på plats 3 och suddat ut dem för att jag faktiskt inte önskar mig dem ger jag upp. Jag har bara... eller vänta: Att alla arbetssökande i bekantskapskretsen lyckas i sitt sökande.

Zire

Swashbuckler
Är det inte jävligt ute att hata Gates? Han är ju en av världens största välgörare nu för tiden. På ett sätt tycker jag att han visar på godheten med kapitalism och girighet.
Folk är inte så noga vad det gäller hatande. Berättigat eller inte är sällan en viktig faktor. :gremsmile: Dessutom finns det väl inte så himla mycket att hata honom för numera, känns ogint att anklaga honom för sånt som Microsoft tar sig för.

1) Kunna ge människor orgasm på kommando.
Ok. Alla som hör dig säga någonting befallande får orgasm. (Och jag misstänker att du också är människa...)

2) Alltid besitta perfekt hälsa så länge jag så önskar, oavsett vad som sker
Men så fort du inte aktivt koncentrerar dig på att önska ha perfekt hälsa så dör du ögonblickligen.

3) Kunna förverkliga alla mina idéer och koncept över en natt. Många spel blir det.
Ok. Men jag bestämmer vilken natt det är. :gremelak:

Zire

Swashbuckler
1. Att alla varelser hela tiden är som lyckligast.
2. Att önskningen ovan inte är en paradox som kraschar hela universum. :gremsmile:
3. Att djävulen inte fuckar upp de tidigare önskningarna.

Ähh.. jag vet fasen inte vad jag önskar mig. Men nått liknande kanske:
1. Att jag lever lika länge som min hustru.
2. Att jag får vara nöjd med mitt jobb.
3. Att jag kan glömma bort att jag fick de här tre önskningarna.

krank

Är det inte jävligt ute att hata Gates?
Nejdå, inte bland oss som anser att hans välgörande likförbaskat känns ihåligt. Han menar säkert väl, men han har fortfarande producerat ett företag som är allt annat än moraliskt.