Nekromanti Era trevligaste konventsminnen ?

Johan K

Gammal & dryg
Kort & gott, har ni nått trevligt konventsminne som ni vill dela med er ?

För min del så har jag några..
Ett är från förra årets SydCon, där jag hade en mycket trevligt nära-rollspels-upplevelse. Lirade ett rollseplsscanrion a´la skräck, dock flippade det heal ur ganska mycket. Dock så lirade alal sina karaktärer kanon. Så det var trevligt bara det.
Ett annat är från årets upplaga av CalCon, åxå där var det ett trevligt & välskrivet DoD-äventyr. Var mycket trevlig spelre som jag aldrig träffat, men ändå hade förbaskat skoj när jag lirade med dem
Senå så har vi ju LinCon som är färskt i minnet. Lirade ett störtskönt äventyr som hette Abarax Hand, sedna så vart det juh otorligt skoj att träffa en hel drös med forumsfolk åxå.

/ Johan K, som håller på att förgås i somamrvärmen...

thark

Hero
Jo, jag minns så väl, det var en gång jag hade jätteroligt... Så nu vet ni det. Eller något.

[ QUOTE ]
Lirade ett rollseplsscanrion a´la skräck, dock flippade det heal ur ganska mycket. Dock så lirade alal sina karaktärer kanon. Så det var trevligt bara det.

[/ QUOTE ]

Det där var ganska intetsägande. Det minsta du kan göra när du drar anekdoter är väl att säga B när du sagt A. Utveckla, för sjutton, människa. ;-)

Ulfgeir

Swashbuckler
Var skall man börja...

Spelade för ett par år sedan på Gothcon scenariot Pantografen (från NisseNytt). Friformsscenario som är planerat för 12 timmar. vi tog nog 14 timmar på oss. Vi satt i en korridor högst upp i byggnaden vinkelrätt mot cafeterian och den med affärerna.. Mitt bland massa skumma naturvetenskapliga saker. Hur som helst så tröttnade tydligen de James Bond-spelarna som var på andra sidan dörren av att vi urförde en exorcism så de kom in och sköt vilt med leksakspistoler... =^_^=

På ett Lincon för några år sedan så kördes ett Call of Cthulhu-scenario (från Köksmixer) där karaktärerna var 5 "äldre" engelska damer som blev inblandade i konstigheter två veckor innan drottningen skulle krönas. Mycket skumma saker som kan avhandlas på symöten... Vi fick spelledaren att vika sig dubbel av skratt när vi höll på som värst då vi bestämde oss för att köra det som slapstick... :tekopp:

Sedan natuligtvis att träffa forumiter och snacka.

/Ulfgeir

Dewain

Veteran
har ni nått trevligt konventsminne som ni vill dela med er ?
Jag har faktiskt några stycken som jag kan dela med mig av.

Jag måste ju börja med mitt första konvent (GothCon XXVII)och Ymirs och Yyys helt underbara senario "De utan Hjärtan" från Kindred of the East. Vad kan jag säga förutom att jag spänt väntar på ett nytt senario till GothCon XXX, för det hoppas jag verkligen att det kommer.

Sedan så har jag GothCon XXVIII med "La Famiglia Bella". Detta spelade vi på lördag natten där alla var dödligt trötta men verkligen ville spela kombinationen gjorde att vi nog så seriösa fick allvarliga problem att hålla skratten och ideérna på en allvarlig nivå. Vi hade väldigt roligt och mobbar än i dag en av killarna för dennes utöver det vanliga idiotiska ideé som fick honom dödad. :gremelak:
Sedan så har jag även ett minne här ifrån som indirekt är kopplat till ett Werewolf senario som i sig inte var så bra men som ändå får mig och Barwut att sucka drömmande. :gremblush:

Sedan så har jag årets Gothcon med många senarion men det som jag har bäst minnen av är "Oljeriggen" där vi fick en helt underbar SL som verkligen fick oss att känna hur det iskalla regnet, och vinden skylde ner varje del av exponerad oskyddad hud. Brrrrrrrrrrrrrr Han var helt suverän. Vi började nästan leta efter bandspelarn där han hade ljudefekterna inspelade innan vi insåg att det var han som var bandspelarn. :gremsmirk:
Sedan att få träffa forumiter var ju en bonus som jag verkligen tyckte var roligt jag hoppas på att få chans att träffa fler vid andra konvent. Alltid kul att få ansikte på niket.

Jag hoppas verkligen på att få många fler trevliga konvents minnen.

/Dewain minns och skrattar gott..........

AEGIS PRIME

Swordsman
Utan tvekan "Välkommen till Förorten" på ett Halimcon för några år sedan. Även Dewain förslag om "De utan hjärtan" ligger högt på min lista (Jag var med i den gruppen)

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Inga minnen har...

Det är förvisso en lögn. Men vi kan ta mitt bästa konventsminne ever. Det var för evigheter sedan och var inte ett rollspelskonvent. Någon gång i början av nittiotalet var jag faktiskt på ett SciFi konvent. Där hade jag det stora nöjet att träffa på (servera) två goda författare, tyvärr minns jag inte i skrivande stund vilka författarna var. Men den ene berättade en underbar anektdot om ett besök i Ryssland där han fick tillfälle att se saker i ett visst Masoleum. :gremsmile:

Vid samma, eller var det ett annat konvent. Tänk så grumliga minnen kan bli med tiden. Nåväl så hamnade vi så småningom ute i Saltsjöbaden där vi hade en mycket trevlig kväll i glada SF-vänners lag. Hum, jag drack inget , utöver läskeblask den kvällen, men minns inte så mycket i alla fall. Minns att stället vi festade på då inte låg så långt ifrån var en viss Olle Sahlin hade sin bostad... men det var mycket som hände de där åren... så jag minns inte vad som hände för det ena eller andra... jag har i alla fall spelat spel hemma i Olles kök (vilket inte är ovanligt om man är vän till sagde man antar jag), dansat strip the willow till "Slade", festat ute på Waxholms kastell... men det är en helt annan historia, tillbaka till konventsbaschingen igen. Nåja, ovan sagda konvent var trevligt, trors att vi lyckades snylta in oss på banketten genom att servera och det var i hög grad Herr Gråhöks fel... eller tack vare herr Gråhök?!

Konvent å andra sidan har jag mest mörka minnen av. Ett konvent bokade jag in, utan att ens göra försök att resa till det, ett annat hemska minne är att befinna sig utanför lokalen som konventet anordnades i och få total panikångest, åka hemåt (halva sverige i sträcka), krascha hemma hos Krille över natten och åka vidare dagen därpå.... men en dag ska vi ändra på det... en dag.

Ja, förståss, vi har ju mina minikonvent också. Där måste jag tacka de som faktiskt kommit de gånger LadyCon har hållits... och jag har tappat räkningen. Förresten, är någon sugen på att i typ augusti åka på LadyCon i Smara så hör av er. Vi kanske anordnar ett mindre konvent på hemmaplan... så hör av er. Vi kommer ha omkring tio-femton platser som är bokbara... fler blir det med tillgång på egna tält. En låg kostnad kommer tas ut för att anordna toalett... hm... låter som en bokning på g. Ha det i alla fall.

MrG

Swashbuckler
Kort & gott, har ni nått trevligt konventsminne som ni vill dela med er ?
Oj, det har man ju massor av, men ett axplock av varierat slag;

Velor
Gararismas fantastiska såpopera-scenario, skrattade så jag grät när vi spelade det själva och morgonen efter spellede jag ett hysteriskt roligt gäng nybörjare (teaterelever som scenariot passade som hand i handske.

Dubbelspelledande av nio personer
Någon av de första gångerna som jag och Niklas spelledde tillsammans och Niklas glömmer bort delara av upplägget, vilket löstes med att vi högg tre spelare till och hade hysteriskt kul.

K-O i Verbal Kombat
Första gången jag deltog vann jag över Ulrich Krausser, genom att få honom att skratta så gott att han tappade ordet och gav sig. Och några år senare spöade jag Fula gubben, genom sända iväg honom från amfiteatern och sedan sågs han inte igen. (Visserligen har VK gett en hel de andra goda minnen också, riktigt kul hur stort det blivit på GothCon också)

Rollspelsbarens middagar
Dels alla Silvisbesök, men främst minns jag glatt när vi gick och åt fondue på Pers på Natalis krog på SydCon och satt och åt och spelade Baron Münchaussen i flera timmar.

Far och dotter
Spelledde ifjol en far och dotter (kan varait typ femton respektive trettiofem) som var på GothCon tillsammans, bara den grejen värmde gott. Sedan blev plotten så bra att jag/vi skrev ett fullängdsscernario (Lespace Noir) av det också.

Spelledande med Tex
Har en speciell plats i mitt hjärta, inte bara för ett par riktigt bra scenarion (evil genius-skolan som dokusåpa, världens främsta optiker som agenter, osv), utan främst för att vi trodde att den andra flörtade och det var så vi fick upp kontakten och till sist blev ihop.

Har massvis av andra goda minnen också, får återkomma i ämnet :gremsmile:

Lycan

Hero
Alltså, vadå, har du kul på konvent eller? :p

De enda konventsminnena jag kommer att tänka på är de sunkigaste minnena. Typ uselt kultscenario i byggbarack, spelare som inte säger något under hela passet och spelledare som bestämt tycker att scenariot suger och därför inte behöver anstränga sig.

Det roligaste blir nog ändå SydCon by Night, vampyrlajvens vampyrlajv. Med goda mängder fantasi skulle Värnhemsskolan bli ett gasverk, som någon sprängde på slutet. Jag spelade en menlös toreador som inte gjorde något vettigt alls. Och, ja, det var så bottenlöst dåligt att det faktiskt var riktigt roligt. Observera att det alltså var menat som ett relativt seriöst lajv.

Johan K

Gammal & dryg
Det där var ganska intetsägande. Det minsta du kan göra när du drar anekdoter är väl att säga B när du sagt A. Utveckla, för sjutton, människa. ;-)
Ok ok, ska försöka...
Det hela började med att vi skulle besöka en greve i en provins som låg avsides. Vi åkte dit, checkade in på det lilla värdshuset som fanns i byn som inte låg långt ifrån själva grevens slott...
Närvi väl instalerat oss så började vi söka efter information, vilket lyckades bra... Efter mycket om & men hade vi tillräckligt med uppgifter för att göra ett besök hos greven, vilktet vi gjorde.. Dock var det här som det började bli lite urflippat... Vi vart misstäsamam mot att & allting, vikter slutade med att vi skjot greven & hanns ende betjänt...
Sedan att vissa saker inefattade igelkottar, ägg & andra lite mindre obsykar saker är en annan histora som vi tar vi ett annat tillfälle... :gremtongue: