Nekromanti Ereb-fråga

tomtefar

Veteran
Tjena

Är det någon som vet om det finns någon som helst beskrivning av länderna Ljusna, Mirel eller Palinor någonstans? Var? Är det "officiellt"?

Labol

Veteran
De länder som finns beskrivna av någon är Mirel. Denna text har funnits på nätet och är en ganska bra beskrivning av landet, men inte helt fullständigt. Det är för stort att skicka in här så om du vill ha det får du maila mig, så skickar jag det via mail, det är 7,33 MB stort i Zippat format.

Kowalski

Veteran
där finns en del, knapphändig men ändock, information om Palinor i historiken om Ransard (i Ereb boxen), ifall jag inte missminner mig så är det nån slags tempelstat.....

tomtefar

Veteran
Jupp, det stämmer och du minns rätt. Tyvärr är det precis som du skriver, knapphändigt. Det är faktiskt väldigt knapphändigt. :gremsmile: Skulle vara schysst med mer men jag antar att det inte finns i någon modul. Är det någon som vet om det finns i någon Sinkadus t ex??

vandraren

Swordsman
Palinor är en stat full med galna fanatiker som alltid anfaller Ransard ett visst årtal. Detta står i Ereb-boken har jag för mig. Alla Palinors korståg har dock misslyckats. Jag får intrycket att de är någon slags Chaos-Dwarfs. Onda små djävlar som bor i underjorden. Mirel är nog helt obeskrivet tror jag. I Ljusna bor det skogsalver men det är den enda info jag kommer i håg på rak arm om det landet. Mirel är ett bra land man kan fylla själv med olika raser, viktiga platser och häftig historia. Det ligger rätt så centralt i Ereb och nära Mörkrets berg plus att det ligger en väldigt stor sjö där. Ett bra läge för episka äventyr kanske?

tomtefar

Veteran
Tack för infon!

Följdfrågor är ju ett måste :gremsmile: så.... Vad är Mörkrets berg? Heter det något annat också? Varför heter det Mörkrets berg? Finns det någon beskrivning av det någon stans?