Nekromanti Erebaltorhjälp

Genesis

Ni dés ni maître
Jag fick ett ryck idag och började göra en karta över Ereb Altor. Blev inspirerad, typ. Så nu har jag suttit exakt hela dagen med den kartan. Men jag behöver hjälp, närmare bestämt två olika typer av hjälp:

1) Har någon någon vettig version av originalkartan? Jag har en bra version i svartvitt och en lågkvalitetsversion i färg. Mitt problem är att jag har svårt att uttyda vad som är öken, vad som är stäpp och vad som är odlad mark. Kan någon hjälpa mig där? Jag ser områdena, men om någon som kan Ereb eller har en bra version hemma kan bara peka ut på den här bilden ...

... vad som är stäpp, öken respektive odlade områden, så skulle jag bli jättetacksam.

2) Jag skulle vilja ha tips från någon typografinörd vilket typsnitt jag borde använda för texten. Samma som på originalet vore ju toppen, men vad som helst som passar bra tar jag emot förslag på.

Tack på förhand!

Genesis

Ni dés ni maître
Åhvisstja: kartan är mer i en "fotorealistisk" stil (fast inte riktigt), snarare än den där andra kartan jag gjorde. Inga handstilsteckensnitt behövs, alltså.

hakanlo

Hero
Det finns en karta över vegetationstyper allra sist i Ereb Altor-boxens kampanjbok. Kanske kan vara till hjälp? Jag skulle kunna skicka ett skannat exemplar.

Genesis

Ni dés ni maître
Det vore till jättestor hjälp! Om du kan skicka den till postmaster snabel-a simonpettersson punktelipunkt com så vore det jätteuppskattat.

Genesis

Ni dés ni maître
Jo, jag har kollat på dem. Tyvärr stämmer de inte helt överens med originalkartan, så jag vågar inte använda dem som referens.

Simon

Swashbuckler
Tror jag kommer åt min gamla box i dagarna, kanske idag, kanske imorgon, kanske inte. Ska genast rapportera när jag har den...

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, det verkar som om jag verkligen behöver en hyfsad inskanning av kartan. Jag har svårt att se gränsdragningarna, också, på den svartvita, och där är den suddiga färgkartan inte till hjälp alls.

Men som tur är ser kartan riktigt trevlig ut. Jag satsar på att göra den sådär så att man bara kan ta en titt på den och säga "Hm, vad är det där för ett land? Krun? De verkar vara ungefär som greker. Coolt."

Genesis

Ni dés ni maître
Hans. said:
men om du ställer en fråga om det på erebaltor.se så borde du väl få ett svar där.
Men då måste jag ju regga mig där ... Men visst, får jag inte svar här så prövar jag väl där. Men det verkar ju hoppfullt här ändå.

Brynolf

Dum fan
Monsterboxens Bok 1 har ju en massa biotopiska kartor (eller vad det nu heter), dock inte över odlad mark.

Simon

Swashbuckler
Genesis said:
Hans. said:
men om du ställer en fråga om det på erebaltor.se så borde du väl få ett svar där.
Men då måste jag ju regga mig där ... Men visst, får jag inte svar här så prövar jag väl där. Men det verkar ju hoppfullt här ändå.
Ämen fan, jag har ju boxen i min bokhylla här. Orkar bara inte öppna den nu, klockan är för mycket. Påminn mig imorrn bara!