Nekromanti erfarenheter av antagonistspelare

quisling

Warrior
För drygt tre år sedan togs detta med antagonistspelare upp av MrG här . Jag hoppas att det spelats lite rollspel runt om i landet sedan dess, så jag tar upp ämnet igen.

Har ni några (nya) erfarenheter av spelare som mellan spelmötena styr en slp/fraktion?
Hur har ni i sådana fall låtit denna spelare agera/ge order?

I den nuvarande kampanjen i EON kommer en spelare att styra en karaktär som har koppling till en av rollpersonernas bakgrund samt har stort inflytande över flera fraktioner på den plats där rp mestadels kommer att befinna sig. Karaktären är en antagonist, men har också intressen i att lösa samma problem som rp om än på ett annat sätt än vad de skulle önska. Det gör att spelaren både spelar för sig själv och mot rp.

För att få lite "spelighet" i detta så kommer spelaren att få ett antal givna resurser i form av slp han kan använda sig av för att få information eller saker uträttade (inspiration från Oraklets fyra ögon, men jag minns inte riktigt hur det fungerade där). De kan se ut såhär:

Zrimvedor av hus Chrizynter, cirefalisk handelsman
Borgerligt inflytande 10 (ej välsedd nu)
Muta ämbetsmän 12
Anfall (lejda män) 12

Resurserna är angivna i detta fall som ett slags färdighetsvärde enligt det aktuella regelsystemet. Naturligtvis kan slpn göra annat också, men värdena och exemplen ger en fingervisning till antagonistspelaren om vad slpn kan göra för honom. I systemet ingår att spelaren kan använda tre resurser + en specialresurs mellan varje spelmöte. Spelaren får en allmän rapport om vad som händer efter varje spelmöte, samt ett resultat av resursanvändningen i form av information eller en händelsebeskrivning.

Egna erfarenheter och synpunkter välkomnas.